Hallo mama’s,
Onze kleine meid van 20 weken kan sinds deze week van rug naar buik rollen. Super leuk die mijlpaal en ik ben helemaal trots haha!
Nu hebben we 4 maanden lang slaapproblemen gehad met haar, maar nooit eraan gedacht dat ze misschien een buikslaper kon zijn. Sinds ze om kan rollen, slaapt ze nu dus ook op haar buik! Van slaapjes van 20 minuten of slaapjes op onze borst, gaan we ineens naar zelfstandig kunnen slapen en 2 uur achtereen slapen. We weten niet wat ons overkomt en vinden het ook lekker dat we onze handen weer een beetje vrij hebben een paar keer per dag!
Alleen nu valt mij overdag op, dat ze af en toe met haar gezicht plat in het matras gaat slapen en dat vind ik dus echt dóódeng! In de nacht slaapt ze onder een nunki lakentje, dus kan ze niet op haar buik rollen. Ze slaapt de nacht wel gewoon door op haar rug of zij.
Herkennen jullie dit dat ze tijdens hun slaap met hun gezicht in het matras gaan slapen? En grijpen jullie dan in (dit doe ik wel gelijk) of draaien ze uiteindelijk hun hoofd wel als ze ademnood krijgen? Om deze reden ligt ze in de nacht dus onder het lakentje, omdat we dan geen zicht op haar hebben en we bang zijn dat ze dan ook haar gezicht in het matrasje drukt met alle gevolgen van dien.
Vind het buikslapen stiekem toch ergens wel een beetje eng, maar ze slaapt zo fijn en diep nu! Het is meteen ook een veel vrolijker kindje nu ze beter slaapt!🥰