11 Reacties
3 maanden geleden
Ons zoontje slaapt ook op zijn buik. Hij boert wel makkelijk dus geen tips, maar soms komt er alsnog een extra boertje als hij op zijn buik ligt dus hij kan het dan wel goed kwijt!
3 maanden geleden
Ons zoontje boert vaak goed als ik hem onder zijn oksels vasthoudt en laat 'zitten'. Gaat bij hem een stuk makkelijker dan over de schouder. Misschien helpt het jullie ook. Ik herken het terugspugen als hij plat ligt ook. Lijkt inderdaad wel minder te zijn op de zij of buik. Succes!
3 maanden geleden
Hier ook een buikslapertje, die moeilijk boert, terwijl hij duidelijk laat weten dat er wat dwars zit. Wat bij ons helpt is paar keer trap op en af lopen, zittend tegen je aan en dan iets naar voren laten hangen over je arm of zittend op schoot en dan je handen rond de ribbenkast en hem zachtjes heen en weer wiegen. Soms komt hij ook echt pas na een paar keer van houding veranderen of op zijn buik leggen. Misschien heb je wat aan deze tips.
3 maanden geleden
Dank allemaal! Die van ons boert echt zoooo moeilijk ... vandaag de hele dag bezig geweest met dat het vannacht niet lukte om te boeren. Daardoor onrustig (en wij dus ook) geslapen vanaf de nachtvoedibg en het probleem stapelt zich dan gedurende de dag op met de daaropvolgende voedingen. Hij laat ook soms op heel random momenten, uren na de voeding, nog een extra boer. Arm kereltje, denk ik dan. Zat dat al die tijd dwars?
En over het buikslapen, hoe leggen jullie je kindjes dan precies weg? Vooral, de handjes? En hoe gaan jullie om met de gedachte dat het niet veilig zou zijn?
3 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Dank allemaal! Die van ons boert echt zoooo moeilijk ... vandaag de hele da ...
Ik leg hem gewoon op zijn buik, armpjes langs zijn hoofd. In t begin houd hij nog even zijn hoofd omhoog om rond te kijken maar al snel legt hij zn hoofdje neer naar opzij en gaat dan gewoon slapen. Zijn handjes verplaatst hij dan zelf. Soms langs zn lichaam, soms op zn hoofd, soms gewoon langs zn hoofd.
Dat t niet veilig is is vooral als je kindje nog niet sterk genoeg is in zijn nekje en zijn hoofd niet goed omhoog kan doen en kan draaien. Als hij dan recht met zijn gezicht in t matrasje komt kan hij te weinig zuurstof krijgen. Je zou kunnen beginnen met de overdag slaapjes op zijn buik, dan kun je toezicht houden en kijken wat hij doet mocht hij even zijn gezichtje in het matras doen. Dat doet die van ons ook nog wel eens maar die draait dan vanzelf opzij.
3 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Dank allemaal! Die van ons boert echt zoooo moeilijk ... vandaag de hele da ...
Hij slaapt overdag sinds hij 2/3 weken oud is op zijn buik. In het begin alleen onder toezicht. ‘s nachts lukt het hem om op zijn rug te slapen, maar sinds weekje leggen we hem op zijn buik als hij vanaf uur of 4 toch onrustig wordt. Hij was vrij snel sterk in zijn nek en kon goed zijn hoofd omhoog doen en draaien. Ik vond vooral het stukje dat ze problemen kunnen hebben met regulatie bloeddruk op hun buik lastig, maar dat is na 3 maanden geen issue meer. Ik heb wel voor de zekerheid een aerosleep topper sinds week of 2/3 op zijn bed liggen just in case. Armpjes leg ik altijd beetje gebogen naast zijn hoofd, maar uiteindelijk legt hij ze zelf waar hij ze ze het prettigst vindt liggen.
3 maanden geleden
Net voor het eerst geprobeerd en naar aanleiding daarvan de vraag: hoe weet je of je kind het fijn vind of niet ? :p
3 maanden geleden
Het lukt me niet altijd om haar al slapend op der buik te leggen. Heeft iemand tips? Als het wel lukt slaapt ze overdag zo 2 uur door terwijl ze anders alleen hazeslaapjes doet.
Als ze wakker is wil ze niet op der buik slapen want dan houdt ze zichzelf omhoog met der armen