6 Reacties

2 maanden geleden

Mogen de kindjes ook niet op hun buik slapen als jullie een formulier ondertekenen? Dat mag bij onze gelukkig wel, snap je zorgen. Keek daar ook heel erg tegen op…

2 maanden geleden

Heeft hij al een keer geprobeerd te slapen op het kdv? Mijn zoon is geen buikslaper maar wel een ramp met slaapjes overdag. Op het kdv slaapt hij zo een dik uur achter elkaar meerdere keren. Dus wie weet lukt het wel gewoon om hem te laten slapen daar op zijn rug?

2 maanden geleden

T zal wel los lopen …. Onze dochter moeten we in slaap wiegen & bij de gastouder valt ze zelf in slaap 😅🥺 dusss ik zou gewoon eens kijken hoe het een dagje gaat, ze hebben daar allemaal hun eigen foefjes

2 maanden geleden

Bij ons kinderdagverblijf is inbakeren mogelijk als we zelf een verklaring ondertekenen dat we dat willen. Er is dan geen verklaring van een arts nodig. Zou dat bij jullie misschien ook kunnen? Hopelijk vind je een goede oplossing! En zoals de reacties hierboven aangeven: misschien valt het wel heel erg mee. Een andere omgeving kan soms ook heel andere slaapgewoontes met zich meebrengen.

2 maanden geleden

Wij zitten/zaten met exact hetzelfde! Maakte me hier ook enorm druk om. Vorige week is onze dochter voor het eerst 3 uurtjes wezen wennen en… ze heeft twee slaapjes gedaan 🤯. Waarschijnlijk was ze extra moe van alle nieuwe indrukken. De leidster heeft haar op ten duur te slapen gelegd (op de rug) en toen ze begon te huilen weer opgepakt, binnen 5 minuten wiegen sliep ze en heeft ze haar slapend weggelegd. Thuis lukt me dit amper! Ze had ook een knuffeltje mee die daarvoor een paar nachten bij ons in bed lag. Ik wil graag het romantische idee geloven dat dit ook hielp haha. Morgen gaat ze weer wennen, benieuwd hoe het dan gaat! De leidsters zeiden al dat ook jonge baby’s al heel goed onderscheid kunnen maken en in verschillende situaties verschillende slaapgewoonten ontwikkelen. Komt vast goed! Wij oefenen hier niet meer op de rug, scheelt een boel frustratie bij iedereen

2 maanden geleden

Ik dacht ook dat wij een buikslaper hadden (wij krijgen hem al weken alleen slapend in zijn bed door hem in slaap te wiegen en op zijn buik in bed te leggen). Vorige week bij het wennen kreeg ik een foto in de ouderapp van hem op zijn rug in bed en gisteren is het voor het eerst een hele dag geweest en heeft hij 3,5!!! uur geslapen op zijn rug/zij. Thuis slaapt hij met moeite 3 kwartier overdag. Ik maakte me ook zorgen, bij ons moet je in de ouderapp akkoord geven of een baby op zijn zij en/of buik mag slapen, op zijn zij heb ik vanaf het begin akkoord gegeven maar over op zijn buik twijfelde ik heel erg. Ik heb in eerste instantie nog geen akkoord gegeven, dat zou altijd nog kunnen als het slapen echt niet lukt. Vannacht heeft hij ook na zijn voeding een paar uur op zijn rug geslapen en nu ligt hij op zijn zij ook al even te slapen (in de hoop dat hij nu ook zo lang slaapt hahaha), wat ik een paar weken geleden nooit had gedacht. Oefenen op zijn rug hebben we ook niet geprobeerd, want dat was echt een drama en daar werd hij helemaal overstuur van, maar nu lijkt het op een of andere manier dus wel te accepteren om anders dan op zijn buik te slapen. Thuis sliep hij ook nooit met een speen of knuffeltje, maar ik had hier gelezen dat ze een knuffeltje met hun geur hadden meegegeven en dat dat werkte dus dat ik heb ook gedaan en dat lijkt ook wel te werken. Ook een speen wil hij sinds gisteren weer, terwijl hij die na de eerste paar weken steeds uitspuugde. Dat had het kdv bij het wennen wel als tip gegeven, om toch een speen mee te geven. Bij het kdv weten ze echt wel wat ze doen en ik denk ook dat die kleintjes door alle nieuwe indrukken heel moe zijn en daarom misschien makkelijker slapen. :) Overigens kan onze kleine sinds dit weekend ook van zijn rug naar zijn buik rollen en terwijl ik dit aan het typen ben is hij in zijn slaap naar zijn buik gerold haha, dat vind ik ook helemaal prima. Komt vast goed😘