3 Reacties

één maand geleden

Heb je al geprobeerd om haar gewoon na die twee uur wakkertijd in bed te leggen? Wordt ze dan daadwerkelijk wakker na een uur of zou ze misschien inmiddels wel wat langer ertussen kunnen houden? Hier een wakker tijd van anderhalf uur en ik voed haar sochtends bij het wakker worden, dan is ze anderhalf uur later moe en slaapt 2 en half a 3 uur dus dan zit er langer tussen, vervolgens is ze weer anderhalf uur wakker waarin ze 2 keer wil drinken en dan slaapt ze weer zo'n 4 uur, dus zit er weer langer tussen.

één maand geleden

Reactie op mama2kindjes

Heb je al geprobeerd om haar gewoon na die twee uur wakkertijd in bed te le ...
Ja, het wisselt enorm! de ene keer slaapt ze zo 1,5-2 uur, maar soms dus ook maar 20 minuten

één maand geleden

Onze dochter drinkt ook ongeveer elke 3u en heeft nog erg wisselende dutjes. 's ochtends voed ik meteen bij het wakker worden en daarna op verzoek. Soms is dat meteen na een dutje, soms midden in de wakkertijd en soms vlak voor een dutje. Als ik zie dat ze moe is en het al twee uur geleden is dat ze gedronken heeft, leg ik haar wel aan voor het dutje. Dan slaapt ze toch langer. Daarbij valt ze wel eens aan de borst in slaap, maar ook niet altijd. Over die slaapassociatie zou ik me niet zo'n zorgen maken, die krijg je echt niet door af en toe eens in slaap te voeden. Als je dan een keer voor een dutje gevoedt hebt, zal de volgende voeding waarschijnlijk ook weer anders vallen t.o.v. het volgende dutje waardoor je toch niet elke keer in slaap voedt.