25 Reacties

één maand geleden

Reactie op Zon456

Wij hebben dit bij ons zoontje 2 jaar geleden gedaan. Was een dag of 3 veel ...
Hoe gaat het bij jullie?

één maand geleden

Reactie op Marriebaby

Wij zijn nu 2 dagen gestopt met de speen. Zoontje zit nu in de sprong / 4 m ...
Wij zijn helaas ook zonder speen weer terug bij 2x per nacht drinken (1x rond 10 uur en 1x rond 4 uur). Tussendoor horen we haar nog wel eens even huilen. Eerst moesten we er dan uit voor een speen, nu slaapt ze zelf binnen 2 minuutjes weer verder. Maar hoop dat de klokje rond die ze rond 3 maanden af en toe deed en dus net na het stoppen met de speen snel weer terugkomt, haha. Succes daar ook!

één maand geleden

Wat fijn om te lezen dat het bij sommigen zo goed lukt!! Wij hebben echt een week lang voor elk dutje 1,5 uur gezeten om te troosten en te doen. Ik werd er helemaal geobsedeerd van. Hij bleef maar happen en happen en vond het eigen duimpje nog niet. Na een week toch maar, ook voor onze eigen mentale gesteldheid, besloten de speen terug te geven bij het inslapen. Voelde echt als falen, maar niemand kon meer. Ik denk dat zijn zuigbehoefte gewoon echt nog te sterk is. Ja, ik moet er nu wel nog uit, maar met de slaapregressie waar ook heel heftig sprake van is, vind ik dat nu wel oké. Ik denk dat het voor mijn zoontje nog te vroeg was. Het speentje blijft nu alleen maar in bed en dat is voor mij ook echt al een winst en verademing. Wanneer de slaapregressie echt voorbij is ga ik het denk ik per dutje afbouwen.

één maand geleden

Reactie op Zon456

Wij zijn helaas ook zonder speen weer terug bij 2x per nacht drinken (1x ro ...
En hoe gaat het nu? Nog steeds 2 nachtvoedingen?