24 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben ook een commode met groot blad en dus de baby recht voor ons. Leek ons makkelijker!

2 jaar geleden

Ik heb gekozen voor een bladvergroter, dus daar aan gewend. Ik leg mijn dochter ook overal zo op het kussen, voor mij gewoon een stuk makkelijker omdat ik het zo gewend ben. Plus de extra ruimte die je aan de zijkant overhoudt is handig! Ik denk dat het net is wat je leert, verschonen is in het begin sws wennen :)

2 jaar geleden

Zijwaarts is best onhandig ik zou voor de bladvergroter gaan.

2 jaar geleden

Wij verschoonden onze zoon ook recht, maar geen bladvergroter gebruikt, hier steekt het aankleedkussen gewoon een klein stukje uit. Tegen de tijd dat hij daarvoor te groot was, ging hij met aankleden enzo al zitten of staan dus dan is het niet meer lastig om over dwars te verschonen.

2 jaar geleden

Bij ons heeft het altijd in de breedte gelegen. Vinden wij gewoon prettig verschonen. Het is maar wat je gewend bent. Ik vond zo'n uitstekende bladvergroter juist heel onhandig, je ziet dan een deel van de inhoud van de la er onder niet goed, en de commode kan niet meer tegen de muur staan.

2 jaar geleden

Reactie op V1991

Bij ons heeft het altijd in de breedte gelegen. Vinden wij gewoon prettig v ...
Ja, dat is wel een dingetje, hij kan daardoor niet meer tegen de muur en dus ook niet aan de muur bevestigd worden, mocht je die veiligheid graag willen. Voor ons alsnog geen reden om geen bladvergroter te nemen, maar dan weet je dat dat erbij hoort :)

2 jaar geleden

Wij hebben bij ons eerste kindje gekozen geen bladvergroter te kopen maar een leander aankleedkussen. Steekt een stukje uit aan de voorkant maar is veel steviger dan een gewoon aankleedkussen. Nooit geen spijt van gehad. Gaan we voor deze baby ook weer gebruiken

2 jaar geleden

Wij hebben de eerste weken het aankleedkussen gewoon recht op de commode gelegd. Dus geen bladvergroter maar gewoon het kussen een beetje laten uitsteken. Na een paar weken hebben we het kussen gedraaid en over dwars verschoond/aangekleed. Persoonlijk heb ik daar nooit moeite mee gehad. Het is een kwestie van wennen, en alles is wennen in het begin😅

2 jaar geleden

Wij hebben altijd zijwaarts verschoond. Had geen zin om onder geplast te worden 😅 Maar het is volgens mij echt gewoon wat je jezelf aanleert

2 jaar geleden

Ik ben mijzelf (en mijn vriend)… wij gaan ons hoofd stoten bij deze opstellen als we iets uit de la moeten pakken. Dus dwars it is. 😅

2 jaar geleden

Ik heb niet hetzelfde probleem maar wel hoe we de commode plaatsen idd, hoe het kind dat voor ons ligt . Op mijn werk heel lang dwars/zijwaarts verschoond, nu bij mijn huidige baan wel een kind recht, voetjes naar mij. Ik heb niet echt een voorkeur. Merk dat ik met de voetjes naar me toe getrappel wel vervelender vindt. Laatst schopte een meisje mij op werk tegen mijn zwangere buik aan… a

2 jaar geleden

Wij verschonen overdwars. Tip is dan wel om em om te draaien, zodat er geen voorkeurshouding voor de kleine ontstaat. Dus de ene keer het hoofdje links, de andere keer rechts.
Wij hebben boven de commode waar de zijwaarts hebben verschoont en beneden heeft mijn vader voor op de box een verschoningsblad te maken met vakken en dat was recht verschonen. Nu wil onze 2 jarige al lang niet meer op de commode liggen maar met onze tweede op komst gaan we het weer zo doen. Ik heb geen voorkeur die beide en mijn man vind het voorwaardsverschonen prettiger dus hij doet het altijd beneden (of op bed)

2 jaar geleden

Wij zijn nog in verwachting van ons eerste wonder. We hadden ook deze twijfel. Uiteindelijk hebben we gekozen om geen bladvergroter te doen maar een aankleedkussen met een stevige onderkant (we-too). Zo kun je voor beide opties kiezen

2 jaar geleden

Bij de eerste hebben we idd ook zo'n bladvergroter en het kindje naar je toe bij verschonen. Met 19 maanden doen we het nog steeds op die manier en ik vind het heerlijk. Baal zelfs enorm dat de babykamer waar we verliefd op zijn geworden voor de 2e deze optie niet heeft. Zelfs even getwijfeld om dan maar een andere babykamer te bekijken.

2 jaar geleden

Wij verschonen nu 7 maand zijwaarts. Ik vind t nu dus dramatisch worden 😅 lichamelijk een veel grotere belasting en meneer flikkert alles van de commode af waar die met z’n handjes aan kan of schopt alles er af als een of andere kickbockser

2 jaar geleden

Ik heb het voordeel van naar je toe gericht eigenlijk nooit echt begrepen. Ik zou bang zijn ondergeplast te worden (of erger) en ik twijfel ook of je er nu echt beter bij kunt? Je bent zelf immers rechts- of linkshandig en dan lijkt van de zijkant aanvliegen me alleen maar makkelijker dan recht van voren. Maar zoals gezegd het is persoonlijk wat je fijner vindt :) Misschien kun je een keer bij vrienden of familie met een baby uitproberen wat je fijn lijkt voordat je het extra blad bestelt?

2 jaar geleden

Ik vind vanaf zijkant niet handig

2 jaar geleden

Ik werk in de opvang en liggen ze naar me toe, is super fijn. Zijkant lijkt me niet praktisch. Wel is gedaan met oppassen maar vond het niks. Maar als je het jezelf aanleert zou t vast geen probleem zijn!

2 jaar geleden

Wij hadden ons zoontje eerst altijd zijwaarts. Daarna is dat vanzelf overgegaan op recht want dat werkte veel makkelijker 😅