10 Reacties
3 dagen geleden
Mijn zoontje heeft continu oorontstekingen en keelontsteking ziek niet fit niet lekker hangerig nu al 1 jaar lang nu eindelijk doorgestuurd naar de kno heeft je kindje nog meer klachten en gaat je kindje naar de opvang ?
3 dagen geleden
Alle moeders van jonge kinderen die ik spreek hebben dit precies zo, zeker als de kids naar de opvang gaan. Hier ook zo. In de koude maanden is het altijd wat
3 dagen geleden
Herkenbaar, het eerste jaar heeft ons zoontje er ook veel last van gehad, bijna wekelijks en duurde ook altijd heel lang. Er is niks uit onderzoeken gekomen. Geen jdee of het toeval is of dat het helpt, maar we gebruiken weerstanddruppels van Laveen. Sinds toen lijkt het 2e jaar beter, niet meer zo frequent ziek.
3 dagen geleden
Hier 2 jongens die naar de opvang gaan en altijd in de herfst en winter veel verkouden. De oudste is bijna 4jr en is dan alleen snotterig, maar de jongste van 1,5jr is ook de hele tijd ziek(ig) en heeft vaak verhoging of koorts. Het hoort er bij als ze naar de opvang gaan, ze bouwen weerstand op. Maar lastig en vervelend is het wel. Ik heb wel eens een kuur voor ze gekregen om het patroon even te doorbreken, dat hielp dan wel.
2 dagen geleden
Hij gaat idd ook naar de opvang. Toevallig gebruiken we sinds kort ook de weerstand druppels van Laveen, maar merk nog geen verschil helaas.
Het is wel echt 茅茅n grote bingokaart hier met al dat ziek zijn en een slaapregressie erbij. En dan ook nog op vakantie volgende week, echt zin in 馃槄
2 dagen geleden
Hier eigenlijk het tegenovergestelde. Mijn zoontje (1,5) is echt bijzonder weinig ziek. Zn hele eerste jaar is ie letterlijk maar 1x ziek geweest (2d koorts en toen weer de oude). tussen 1-1,5 wel een aantal keer (4x nu denk ik?) niet lekker geweest met telkens wat dagen op/af koorts en algeheel niet lekker. Maar de laatste keer was geloof ik september en sindsdien eigenlijk heel fit en goed. Heel af en toe (zoals nu) wat snotterig maar behalve dat we zn slab een paar keer moeten wisselen (.er komen ook 3 kiezen en een tand door) merk je verder niets aan hem.
Dus even afkloppen maar zo komen we de winter wel door.
(Gaat trouwens 2x pw naar de opvang, ik werk in het ziekenhuis en kom ook met vanalles in aanraking, maar ook ik ben alleen af en aan wat neusverkouden)
11 uur geleden
Verkouden is normaal. Gemiddeld duurt een goede verkoudheid 2 tot 3 weken en dat kan best wel minimaal 10 keer per jaar. Dus ja..
Zolang er geen ziekten zijn waarbij constant antibiotica nosig is of veel ooronstekingen of benauwdheid is verder onderzoek niet nodig.