14 Reacties

2 jaar geleden

Wij zetten gewoon het ledikant bij ons op de kamer. (Ze zal net als haar broer het eerste half jaar bij ons op de kamer slapen) Als een campingbedje past, dan past een ledikant ook dus vraag me af waarom je dan wat anders zou willen kopen?

2 jaar geleden

Ik denk dat een campingbedje erg onpraktisch is, omdat de meeste campingbedjes alleen een lage stand hebben. Ledikantjes en cosleepers hebben een hoge stand, waardoor je je kindje veel beter in de gaten kunt houden. Ook hebben de meeste campingbedjes gekke losse matrasjes waardoor je ze lastig goed en veilig kunt opmaken. Waarom zou je niet gewoon het ledikantje van de babydekentje eerste week of weken op jullie kamer zetten? Dat kun je relatief makkelijk verplaatsen.

2 jaar geleden

Een campingbedje is volgens mij voor sporadisch gebruik. Het lijkt mij niet veilig als een niet passend matrasje in het campingbedje komt. Baby’tje kan er tussen vallen. Daarnaast vind ik het lage bukken bij een campingbedje niet prettig. Als het om financiële redenen gaat: zijn super veel wiegjes te vinden bij kringloop of marktplaats. Soms zelfs gratis af te halen.

2 jaar geleden

Reactie op Mem_M

Een campingbedje is volgens mij voor sporadisch gebruik. Het lijkt mij niet ...
Dat lage bukken had ik idd niet over nagedacht! Nee hoor qua financiën maakt het niks uit, dacht alleen dat is handig voor de langere termijn haha

2 jaar geleden

Wij hebben zelf een cosleeper aangeschaft. Sommige kun je op gelijke hoogte maken als je eigen bed wat handig kan zijn tov een campingbedje. Verder heb je ook cosleepers die net zo gemakkelijk mee te nemen zijn als campingbedje. Die van ons kun je inklappen en in een hoes doen, zodat het mee kan op vakantie of wanneer ze ergens anders slaapt. Wij hebben het bedje van maxi cosi (iora)

2 jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Ik denk dat een campingbedje erg onpraktisch is, omdat de meeste campingbed ...
Goed punt :-). Ledikant zou wel passen maar is heel onpraktisch qua ruimte bij ons, komt dan namelijk aan het voeteneind te staan maar als ze er niet in ligt zou ik m graag op een andere kamer zetten zonder moeite :) met ledikantje is dat wat lastig want die past net wel net niet door de deuren

2 jaar geleden

De meningen zijn verdeeld, maar hier staat het ledikant naast ons bed op hoogte met daarin de kinderwagenbak. Heb dit bij de eerste 2 ook zo gedaan.. iig de kinderwagen, ipv cosliepers.. Qua campingbedje ben ik het wel eens met wat hieronder allemaal staat.

2 jaar geleden

Wij hebben voor de eerste dagen een mozesmandje op standaard te leen. Bij de 1e ook gebruikt, maar die lag na 3 nachten toch echt op zijn eigen kamer. Deze mama doet geen oog dicht met kind op de kamer 😅

2 jaar geleden

Reactie op sylvana2507

Goed punt :-). Ledikant zou wel passen maar is heel onpraktisch qua ruimte ...
In dat geval misschien een cosleeper huren via bijv Tiny Library of even lenen van iemand? Lijkt me dan het meest praktisch!

2 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste een tweedehands wieg gekocht (van hout) en deze tegen ons bed aan gezet. Hier heeft onze dochter de eerste 2 maanden in gelegen en is hierna naar haar eigen kamer gegaan in haar ledikant. Dit gaan we nu bij ons zoontje die in mei geboren word ook zo doen!

2 jaar geleden

Wij hadden ook een gewoon wiegje voor in het begin. Tweedehands gekocht voor een klein bedrag. Ik vond het uiteindelijk toch wel fijn om nog wat langer samen op een kamer te slapen en toen hebben we nog een co-sleeper aangeschaft. Een wiegje is al snel te klein. Maar voor de eerste dagen helemaal prima! We gaan nu weer eerst dat wiegje gebruiken en daarna zien we wel weer verder 😊 Mocht je vriendinnen hebben met kinderen die al ietsje ouder zijn: misschien kan je een wiegje of co-sleeper lenen? Een campingbedje lijkt mij ook onhandig vanwege het bukken. Je weet natuurlijk niet hoe je uit je bevalling komt, maar ik moest echt wel even herstellen en had die eerste dagen/weken denk ik niet goed uit de voeten gekund met een campingbedje. Al zijn er ook varianten die in hoogte verstelbaar zijn, dus het is helemaal afhankelijk van welk model je kiest!

2 jaar geleden

Dankjulliewel allemaal! Het wordt geen campingbedje, ik ga kijken voor een cosleeper :-).

2 jaar geleden

Reactie op sylvana2507

Dankjulliewel allemaal! Het wordt geen campingbedje, ik ga kijken voor een ...
Je hebt bij prenatal wiegjes voor €79, die gebruikte we bij de eerste en nu weer. Is klein en geborgen maar niet zo’n uitgave als een echte co-sleeper! Misschien een tip 🥰

2 jaar geleden

Wellicht kan je een co sleeptler lenen van iemand of huren?