8 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, even benieuwd waarom moet je alles wat je kolft weggooien? Ik moet zelf binnenkort ook een dag- en nacht weg maar wilde de opbrengst eigenlijk wel in een koeltas/- en koelkast (waar het kan) bewaren om dan bij thuiskomst direct in te vriezen.

2 maanden geleden

Reactie op Patricia_md

Hoi, even benieuwd waarom moet je alles wat je kolft weggooien? Ik moet ze ...
Kan het wel zo lang in de koeling en dan de vriezer in?

2 maanden geleden

Wat een leuk cadeau! Ik denk dat het prima te doen is, zolang je wel regelmatig even kolft. Als jij gewoon de voedingsmomenten kolft, zal er weinig gebeuren met je productie. Zelfs uitzonderlijk een voedingsmoment overslaan zal nu voor je productie normaal gezien niet heel veel effect hebben. Alleen zal je waarschijnlijk last krijgen van stuwing. Als je echt ineens meerdere voedingsmomenten gaat overslaan, heb je wel risico op een borstontsteking. Het is inderdaad wel een beetje een aanslag op je voorraad, maar ik begrijp niet helemaal waarom je alles wat je dan kolft weg zou moeten gooien? Als je een koeltasje bij hebt onderweg en het 's avonds bij de overnachting in een koelkast kan bewaren, dan blijft die aanslag toch beperkt? Tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk ... 😊

2 maanden geleden

Reactie op KPeker

Liefst zo snel mogelijk natuurlijk, maar binnen 48 uur is volgens mij gewoon prima!

2 maanden geleden

Reactie op Patricia_md

Liefst zo snel mogelijk natuurlijk, maar binnen 48 uur is volgens mij gewoo ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/

2 maanden geleden

Reactie op KPeker

Als je het echt niet meer durft invriezen zou je het ook bij thuiskomst in de koelkast verder kunnen bewaren en aan je zoontje geven in de dagen daarna. Dat moment kolf je dan weer en die melk kan je dan wel rechtstreeks invriezen. Dat is natuurlijk wel iets omslachtiger, maar zo blijft de impact op je vriezervoorraad ook beperkt.😊

2 maanden geleden

Als je het in een koeltas je met koelelementen doen kan je het gewoon bewaren is echt zonde om alles weg te gooien! Je kan het daarna gelijk in de koelkast zetten of binnen 24 u nog invriezen. In de koelkast is melk best wel lang goed, je ruikt het ook plus als het niet meer goed zou zijn dan weigert je kindje de melk ook nog eens!

2 maanden geleden

Ik vries heel vaak melk pas na een aantal dagen in 🙈