22 Reacties

3 maanden geleden

Voor berg kan je een zalfje gebruiken van dr leenarts Dan is het gelijk weg. Sorry als k me er mee bemoei, ik kreeg dat ook als tip en het was gelijk weg

3 maanden geleden

Billendoekjes met alleen water (en dus geen patfum oid) en Weleda babyolie voor als hij in bad is geweest (1x per week) of wanneer zijn huidje droog wordt. Babies hebben een kwetsbaar huidje :-)

3 maanden geleden

Wij gebruiken Tiny rituals. Bodylotion elke dag in de avond voor het slapen. Billendoekjes alleen water.

3 maanden geleden

Ik gebruik eigenlijk heel weinig producten. Bij een luierwissel: plas; met hydrofiel washandje met kraanwater. Poep veeg ik weg met een water billendoekjes en erna gebruik ik ook een hydrofiel washandje met kraanwater. Vervolgens altijd droogdeppen en -blazen. Onze dochters hebben nog nooit luieruitslag gehad. In bad een klein beetje badolie van Weleda en en na een bad/douchebeurt masseer ik haar even lekker in met een olie van Weleda. Ik denk dat ik drie keer een beetje babyzeep heb gebruikt, toen had ze zichzelf tot haar nek ondergepoept 💩

3 maanden geleden

Ik gebruik eigelijk niks. Alleen water billendoekjes en af en toe wat sudocreme. Badderen deden we met borstmelk, nu met gewoon water. Ik heb babyolie gebruikt voor het kleine beetje berg, was na 1x weg. Nog geen luieruitslag gehad.

3 maanden geleden

Wij gebruiken eigenlijk alleen water. En wat kokosolie tegen de berg en moedermelk voor de huid in het badje.

3 maanden geleden

Wij gebruiken eigenlijk alleen weleda billenbalsem en voor in bad moedermelk. Mocht ze nou een keer heel vies zijn, gebruiken we een heel klein beetje zwitsal zeepvrije wascrème.

3 maanden geleden

Ik gebruik bijna geen producten. Zeker geen zwitsal omdat het geen natuurlijk product is. In bad gebruik ik niks. Na het bad smeer ik haar in met bio kokosolie. Soms smeer ik kokosolie op haar hoofdhuid voordat ze in bad gaat. Voor verschonen gebruik ik water wipes. Verder heb ik producten van weleda en dr leenarts liggen maar die heb ik nog niet gebruikt.

3 maanden geleden

Veel van jullie gebruiken dus niets tijdens het badje. Nooit zo over nagedacht dat dit ook een optie was. Mijn baby gaat 2x per week in bad, met deze warme dagen 3x. Ik gebruik naif douchegel voor haar lichaam en naif shampoo maar daar doe ik maar heel weinig van, vooral haar haartjes achter in de nek omdat ze daar nogal eens melk morst. Verder billendoekjes van naif en 1x per week incia massage olie na het badje. Dit helpt trouwens ook heel goed tegen berg heb ik ontdekt! Beetje insmeren op de plek, paar uur intrekken en daarna kan je her zo zacht afvegen met een hydrofiele luier

3 maanden geleden

Reactie op Ktjeee

Voor berg kan je een zalfje gebruiken van dr leenarts Dan is het gelijk we ...
Leenarts? Nee hoor tips zijn welkom!

3 maanden geleden

Mijn baby gaat 1x, soms 2x per week in bad met een beetje Zwitsal zeepvrije wascrème of Weleda douchegel. Daarna insmeren met olie van Neutral. Ik gebruik de producten voor lichaam en hoofdje. Tussendoor niks, meestal doe ik zijn gezichtje, handjes en voetjes sochtends even af met een nat washandje. En als er luieruitslag lijkt op te komen wat sudocreme.

3 maanden geleden

Reactie op Merel456

Mijn baby gaat 1x, soms 2x per week in bad met een beetje Zwitsal zeepvrij ...
Hier precies hetzelfde!

3 maanden geleden

Reactie op Irisvnn

Leenarts? Nee hoor tips zijn welkom!
Ja bij kruitvat te halen wel prijzig? Dan insmeren paar uur in laten trekken zit een kam bij en dan is het zo weg. En dan haartjes wassen

3 maanden geleden

Mijn zoontje gaat 1x per week in bed samen met zijn broer. Dan gaat het lipikar van la roch in vanwege de extremen eczeem can zijn broer. Als we hem insmeren (tot nu toe maar 1x gebeurd met 10 weken oud) is dat met een 10% cetomacrogol vaseline. Verder s ochtends zwitsal haargel en idd washandje rond zijn nekje en handjes.

3 maanden geleden

Reactie op Ktjeee

Ja bij kruitvat te halen wel prijzig? Dan insmeren paar uur in laten trekke ...
Is dat de “berg zalf” witte tube met een vrouw erop?

3 maanden geleden

Reactie op Irisvnn

Is dat de “berg zalf” witte tube met een vrouw erop?
Ja die

3 maanden geleden

Reactie op Ktjeee

Ja bij kruitvat te halen wel prijzig? Dan insmeren paar uur in laten trekke ...
Toevallig zag ik vandaag dat deze nu in de aanbieding is bij de kruidvat!

3 maanden geleden

Ik gebruik ook billendoekjes met alleen water en heel af en toe wat sudocreme. Als hij in bad gaat doe ik dat vaak met alleen water en eens in de zoveel tijd met zwitsal zeepvrije wasgel (?). Ik geloof dat dat zo heet. Of als hij natuurlijk echt helemaal onder de poep zit haha. Verder gebruik ik na een badje eigenlijk nooit olie of lotion en hij heeft nooit een droge huid. Juist lekker zacht haha. Ik zit net op het randje met genoeg borstvoeding aanmaken om hem te voeden, dus wil dat ook niet gebruiken voor het badje.

3 maanden geleden

Hier Cerave voor zijn billetjesregio onder de douche, rest van lijf met water (2-3x week). Derma babyolie voor zijn lijfje als hij droog huidje heeft, dat was de eerste weken zo maar nu eigenlijk niet meer. Zinkzalf van de apotheek voor eventueel rode plekjes op de billen. Ik probeer zo min mogelijk te gebruiken en dan niks waar parfum oid aan is toegevoegd. Zwitsal ruikt bijvoorbeeld wel heerlijk maar er zitten ook wel heel veel mogelijk irriteerde stoffen in. Omdat ik het lastig vind om het juiste te vinden en wat voorop de verpakking staat niet altijd klopt met de ingewikkelde ingrediënten op de achterkant, heb ik mijn info van sproetonline.nl. Zij geeft voor vanalles baby (maar ook volwassene) tips voor troepvrije producten. Uitgebreid blog op de site maar ook op insta.

3 maanden geleden

Oeh, leuk on te lezen. Ik gebruik zelf totaal niet veel voor hem maar ik zweer bij alles weleda baby.😂 Luierverschoningen altijd met herbruikbare billendoekjes (water + weleda cremebadje + cocosolie), dan drogen en dan weleda calendula olie smeren. Zo na de eerste luieruitslag in de kraamweek niets meer gehad. Verder dagelijks eigenlijk niets. Soms een badje, soms in de wasbak, soms bij zus in bad. Dan gebruik ik weleda weltrusten bad en crèmebad met wat borstmelk. Na het drogen smeer ik alle huidplooien met calendula olie. De berg die hij een beetje had, heb ik weggehaald na een badje met een kammetje enkele weken geleden. Is niet meer teruggekomen.