26 Reacties

2 maanden geleden

O en om 22:30 nog een droom voeding

2 maanden geleden

Zoontje van 28-5. Ik geef volledig borstvoeding. Dag is ongeveer als volgt: 7/7.30u wakker worden. 8.30bv 9.00u en dutje 1 10/10.30u wakker. 11.30 bv 12u dutje 2 in bed of in zijn lutje potje/kinderwagen 13/13.30u wakker. 14u/15u bv Bij de slaapjes help ik actief met het koppelen van slaapjes. Dus na 30/40m ben ik bij hem om de speen weer in de mond te doen of een beetje “ssshhh” te zegten zodat hij weer in slaap valt. Dit lukt 9 van de 10 keer. (Haleluja! Bij mijn 1e zoon lukte dit zelden) Daarna laat ik de slaapjes los. Soms wat hazenslaapjes, soms wel weer een lang slaapje. Eigenlijk altijd in de kinderwagen of in de draagzak. Ik leg hem niet meer in zijn bedje, tenzij we de ochtend weg zijn geweest. Rond 17.30u wil hij ook altijd drinken. Dan rond 18.30/19u weer. Na die voeding leg ik hem op bed en gaat hij de nacht in voor zijn langste slaap. S’nachts komt hij vaak tussen 2 of 3u en om 5/6u weer. Soms ook om 1u al en dan om 4u en dus om 7u weer. Ik zit dus op 7-9 voedingen per 24u. 2 slaapjes van +/-1,5u en nog wat hazenslaapjes. Daarbij wil ik wel zeggen: dit is alleen wanneer we thuis zijn. Wanneer we op pad zijn laat ik de slaapjes helemaal los. Hij slaapt wanneer hij moe is. Merk ik dat hij te moe wordt, doe ik hem in de draagzak en is hij in ieder geval tevreden. Het heeft tot nu toe nooit invloed op de nacht. Tijdens wakkertijd knuffelen we, kletsen we wat met hem, kijkt hij toe hoe ik huistaken doe of zijn broer aan het spelen is, gaan we naar de winkel of laten we de hond uit, ligt hij in de box of zit hij in zijn wipstoel en streef ik naar 1x per dag tummytime. Het kereltje is eigenlijk altijd wel tevreden zolang hij erbij is en af en toe wat aandacht krijgt. Een en al glimlach dan ❤️.

2 maanden geleden

Reactie op Maan_

Onze zoon is bijna 11 weken oud en is geboren met 41+2 weken. Hij was 2 wek ...
Echt bijna hetzelfde als mijn dochter haha. 41+3, live borstvoeding op verzoek en sliep al heel snel door. Wakkertijd van 1,5 uur en slaapjes van 1,5 a 2 uur.

2 maanden geleden

Reactie op Amooma

Zoontje van 28-5. Ik geef volledig borstvoeding. Dag is ongeveer als volgt ...
Ga je dan al eerder zijn kamertje in, voordat hij echt wakker is? Wij hebben hier een babyfoon zonder camera en wonen gelijkvloers. De deur van de slaapkamer is dus dicht en ik ga pas heen als ik haar hoor

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Ga je dan al eerder zijn kamertje in, voordat hij echt wakker is? Wij hebbe ...
Neuh! Wij hebben een babyfoon met scherm en ik let daar gewoon op wanneer hij wakker wordt. Dan loop ik de kamer binnen en doe ik zijn speen weer in de mond en begin met ssshhhh shhhhh. Dat hoeft vaak maar kort en dan slaapt hij zo verder. S’nachts ligt hij naast ons in zijn cosleeper en als hij echt geluid begint te maken ipv alleen smakken dan leg ik hem aan. Hij drinkt dan slapend en ik kan hem zonder boeren weg leggen. Boeren lukt s’nachts echt nooit en gelukkig heeft hij er geen last van.