27 Reacties
één maand geleden
Hier ook darmkrampjes, begon met 4 maanden ( nu bijna 4.5). Haar darmen zijn nu aan het rijpen. Ik zet haar in een licht schuine zittende houding, dat helpt haar vaak zodat ze gaat poepen. Ik lig dan onderuit op de bank met de knieën omhoog en ze zit daar dan tegenaan. We hebben dan lol samen. Ook maak ik kruikjes voor dr. Hier word ze ook rustiger van.
één maand geleden
Hier het zelfde probleem! Mijn zoontje is van 16/5 en geef ook volledig borstvoeding. Afgelopen maandag naar de osteopaat geweest.. hielp naar mijn inziens ook wel! 🤞
één maand geleden
Reactie op Lies_88
Hier ook darmkrampjes, begon met 4 maanden ( nu bijna 4.5). Haar darmen zij ...
yes dit doe ik ook maar merk dat het bij mn zoontje best laat op de avond echt echt pijn begint de doen. Hij slaapt er nu bijv ook niet van. Hij is echt een goede slaper. Vind het zo enorm zielig
één maand geleden
Reactie op lindsay_jake
Hier het zelfde probleem! Mijn zoontje is van 16/5 en geef ook volledig bor ...
Mijn zoontje is van 15/5 en hij heeft echt last. Wat doet een osteopaat?
één maand geleden
Hier ook. Ik ben van de week bij de lactatiekundige en bij de dokter geweest. Er is niks mis. Sommige kindjes hebben gewoon meer moeite met hun ontlasting loslaten. Ik heb wel forlax zakjes gehad, maar die ga ik denk ik niet gebruiken aangezien ik geen idee heb hoe ik dat binnen ga krijgen😅 het is tot 6 maand niet zorgelijk namelijk
één maand geleden
Reactie op MamaJ2022
Hier ook. Ik ben van de week bij de lactatiekundige en bij de dokter gewees ...
Dus na 6 maanden moeten de darmkrampjes in principe over zijn? Hij krijgt uiteraard wel last bij vaste voeding maar daarnaast moet t weg zijn?
één maand geleden
Reactie op Sunnytina
Hier ook!!! Begon me al af te vragen of dat nog wel normaal is. Ook borstv ...
Ja same! Ik maak me echt zorgen soms als ik hoor hoe hard hij huilt door de pijn…. Ben zelf bij de HA geweest en is niks aan de hand dus vandaar dat ik me af vroeg of wr meeerdere kindjes waren.
één maand geleden
Hier ook! Bijna 4 maanden en volledig bv! Eerste weken nooit zo'n last gehad van krampjes, maar nu juist wel.
Ik beroemde het bij het cb en daar zei de arts dat dit juist rond 4 mnd heel vaak voorkomt. Ontlasting wordt vaak wat minder nat en wat stroperiger (dat is bij ons echt zo, bij jullie?), dat komt omdat de perestaltiek van de darmen beter gaat werken en er meer darm- en galsappen komen als voorbereiding op vast voedsel. Dat kan meer krampjes geven, juist bij bv!
Dus... geen idee of het waar is, maar die krampjes zijn hier wel op het toppunt en z'n ontlasting is minder waterig..
één maand geleden
Reactie op Ronilla
Hier ook! Bijna 4 maanden en volledig bv! Eerste weken nooit zo'n last geha ...
Bij mijn zoontje waren de krampjes ook pas begonnen met 5 weken! En toen ook meteen best heftig… Tot 5 weken heeft hij nergens last van gehad. Sindsdien is het op en af. Hij heeft soms een weekje geen last en dan begint het weer echt heftig. Heb zelfs HAP gebeld omdat hij zo heftig gilde van de pijn… Mijn zoontje heeft dus ook echt stroperige ontlasting!! Ik dacht door de tandjes want zijn tandjes zijn doorgekomen en las dat het ook daarbij hoort. Ik ben echt hierom ook niet begonnen met hapjes. Bang dat het erger wordt en vind het al zo sneu. Hij poept en plast wel heel goed. Ik heb net ook maar CB gebeld en die bellen me zo terug. Geef jij al hapjes?
één maand geleden
Reactie op Ronilla
Hier ook! Bijna 4 maanden en volledig bv! Eerste weken nooit zo'n last geha ...
Klinkt heel bekend. Bij mijn oudste dochter begonnen de krampen inderdaad ook rond 4 maanden. Huilen/krijsen van de pijn.
Uiteindelijk hielp lactulose haar. Dit heeft denk ik wel tot een maand of 6 geduurd.
Hopelijk blijft het de jongste bespaard. Die heeft nu wel af en toe krampen en 's nachts en begin van de ochtends (5 a 6 uur) veel scheetjes laten.
één maand geleden
Mijn baby is intolerant voor sommige dingen die ik eet. Hij krijgt er een darmontsteking van. Hiermee wil ik maar zeggen dat als je baby veel kramp heeft het ook zou kunnen helpen naar je eigen voeding te kijken. Niet te veel kool, ui, pittig eten etc. Wie weet dat het iets verlicht, want wat jij eet kan echt invloed hebben op de melk en de krampjes.
één maand geleden
Reactie op Elm0
Mijn baby is intolerant voor sommige dingen die ik eet. Hij krijgt er een d ...
Hoe kwam je hier achter? Ik eet namelijk echt alleen gezond en drink geen prik meer sinds ik bevallen ben. Ik let nu ook echt op me voeding maar ondanks dat heeft hij last..
één maand geleden
Reactie op Elm0
Mijn baby is intolerant voor sommige dingen die ik eet. Hij krijgt er een d ...
Ik hoorde juist dat dit echt achterhaalt is en helemaal niet in je moedermelk terecht komt. Tenzij je baby echt allergisch is voor bijvoorbeeld melk of pinda.
Dingen als kool en prik zouden nief naar de moedermelk gaan, maar ik ben geen pro hoor geen idee 🫣
één maand geleden
Ons zoontje had tot 9 maanden krampjes. Bij hem werd het juist minder toen we vast voedsel gingen introduceren.