10 Reacties

3 dagen geleden

Hier idem! Zoontje van 1 juni, ook al weken ziek! Piepende longen, snotterig, vast zittende hoest. Huisarts zegt dat het een gewone verkoudheid is en vanzelf over gaat… het duurt alleen echt al heel lang.. en hoorde laatst op de radio dat veel kindjes hier last van hebben, langer en vaker dan voorheen?

2 dagen geleden

Bij ons zoontje (28 mei) heerste RS op de babygroep. We hebben onze baby en peuter toen thuis gehouden. Ze waren allebei net beter van een zware neusverkoudheid. Onze oudste van bijna 3 maanden is te vroeg geboren en zou dan aan extra zuurstof moeten zitten en een ziekenhuisopname hebben. Ze nemen helaas van alles mee en in de wintermaanden heerst er van alles. Uitzieken, bedrust, zetpillen en vooral veel kippensoep met veel groente erdoor maken en pureren, kruidenthee zoals kamille en lindethee en voor de oudste een theelepel honing van tijd tot tijd hielp. Maar ook goed ventileren en een gesneden ui in de slaapkamer heeft hen geholpen. Heel veel beterschap. Je voelt je zo machteloos als ouder en vooral het pijn van een droge hoest kon ik niet wegnemen. Ik kreeg daar echt tranen van in mijn ogen.

2 dagen geleden

Reactie op Annie1979

Bij ons zoontje (28 mei) heerste RS op de babygroep. We hebben onze baby en ...
Correctie: Onze oudste is bijna 3 jaar.

2 dagen geleden

Reactie op Annie1979

Bij ons zoontje (28 mei) heerste RS op de babygroep. We hebben onze baby en ...
Heb je een receptje voor mij van de kippensoep? Dat is toch erg waterig om te geven? Is dat niet een grote kliederboel? 🙈 Ja hier op de opvang heerst inderdaad ook van alles.. ik zelf werk op een kdv en mijn dochter zit op een ander kdv en op allebei de kdv heersen andere dingen.. ik hoop dat deze vervelende maanden gauw voorbij zijn! 🥹

2 dagen geleden

Reactie op KleineFreek24

Heb je een receptje voor mij van de kippensoep? Dat is toch erg waterig om ...
Kippensoep en groentesoep pakketje en dan kipfilet, selderij, aardappel, zoete aardappel, bloemkool, broccoli, doperwten, prei, ui, knoflook. Alles met mate qua knoflook en uien maar onze jongens eten alles als ze ziek zijn op omdat we het pureren met boter en kookroom erdoor. Het zijn leklekkerbekken. We hebben al weken achter elkaar een grote snelkookpan met soep gemaakt. Wij kunnen als ouders geen soep meer zien. Maar zij vinden het nog steeds heerlijk. We maken het op zondagen en dan eten ze het tot donderdag en soms vrijdag.

2 dagen geleden

Reactie op Annie1979

Kippensoep en groentesoep pakketje en dan kipfilet, selderij, aardappel, zo ...
Ik vergat nog waspeen te vermelden. Er gaat zoveel in.

2 dagen geleden

Hey! Als je zoveel zorgen hebt en je bang bent dat je eigen huisarts niet voldoende is, bel dan gerust de huisartsenpost, soms helpt het als iemand anders even mee kijkt! Wij zijn afgelopen week 2 keer op de spoed beland door benauwdheid en ook uiteindelijk wel met alleen puffers naar huis mogen gaan. Waar de huisarts niets hoorde aan de longen hoorde de kinderarts wel piepen in de longen dus ik ben blij dat we toch doorgestuurd werden. Het hoeft zeker niks ernstigs te zijn maar kan echt geen kwaad om goed te laten checken en bezorgd zijn over je kleintje is helemaal logisch en terrecht! Wij kregen ook vanuit de kinderarts een schema om zowel paracetamol als nurofen te gebruiken, dit mag dus naast elkaar en hielp hier wel beter om hem af en toe een beetje fit te krijgen. Succes, lekker veel knuffelen EN heel belangrijk voel je vooral nooit bezwaard. Je mag bezorgd zijn en hulp vragen voor je kind okay, eerlijk zelf, je moet dat als ouder!! 🍀❤️

2 dagen geleden

Onze dochter heeft precies hetzelfde! Ook op en af hoge koorts (tot 39.8), flinke snotneus en hele erge ontstoken ogen. Echt zielig 😿Nu een week, als het morgen niet beter is dan bel ik de huisarts.

2 dagen geleden

Die van ons had een longontsteking en kreeg zware kuren. Met o.a. prednison. Elke 3 dagen moesten wr terug voor herbeoordeling. Pas na 3 weken werd de ontsteking beter. Daarna lang met ern puffen 4x per dag. Eerst hadden we het huismerk maar toen deze op was kregen we die van ventolin en werkte echt beter. Daarna nog weken een piepende zware ademhaling gehad maar toen waren haar longen wel 'schoon' en was het een nasleep van het herstel

2 dagen geleden

Reactie op Sunnytina

Hey! Als je zoveel zorgen hebt en je bang bent dat je eigen huisarts niet ...
De huisartsenpost is geen second opinion arts, daar kun je beter voor naar een andere huisarts on de zelfde praktijk of officieel aanvragen