Hoi mama’s,
Ik weet het echt effe niet meer..
5 weken terug begon mijn dochter van het een op het andere moment ineens heel zwaar te ademen en piepen. Ik ben toen naar de huisarts gegaan, maar er was niets aan de hand zei zij. Ze gaf me een puffer mee tegen astma, maar deze hielp niets. Dit was op een vrijdag.
De maandag er na (dus na dat weekend) terug gegaan omdat ik het tóch niet oké vond. Maar weer kreeg ik te horen dat er niets aan de hand was. Zolang haar huid niet naar binnen trekt bij haar ribben tijdens het ademen, was er niets aan de hand. Ondanks dat ze inmiddels de helft van haar flessen liet staan.
Ik heb het los gelaten en aangekeken. Aan het einde van de week ademde ze weer redelijk normaal, maar je hoorde het nog wel.
Een paar dagen na die week kende ik mijn eigen kind niet meer. Ze huilde veel, kreeg hoge koorts, ogen kreeg ze niet meer open omdat ze zulke ontstoken ogen had, ademen was weer heel zwaar, hoestte de longen uit haar lijfje en wilde weinig eten. Slapen deed ze mega veel. Wanneer ze wakker was wilde ze na 3 kwartier al weer naar bed.
Ik ben weer terug gegaan. Ik had een andere huisarts. Mijn dochter bleek al 3 weken te lopen met een luchtweg infectie, dubbele oorontsteking, keel ontsteking en ontstoken ogen. Ze kreeg voor haar ogen een zalfje en voor de oor en keelontsteking antibiotica.
Het zalfje werkte in een keer al, haar ogen waren na 2 dagen al weer volledig normaal. De antibiotica werkte de eerste dagen ook goed, maar het zware ademen en snotneus bleef.
Het hoesten en huilen was wel gestopt.
Ze had alleen wel erg kapotte billen en de nachten waren ruk doordat ze koorts bleef houden iedere avond en 100 x per dag / nacht poepte.
Afgelopen dinsdag had ze haar laatste kuur gehad en dinsdag, woensdag en donderdag hadden wij ons lieve, vrolijke kindje weer terug!
Vrijdag werd ze ineens weer wakker met dichte ogen, snot wat uit haar neus loopt en hoest weer de longen uit haar lijfje. Ook huilt ze weer veel in haar slaap..
Mijn moederhart breekt echt, ondanks dat ik weet dat het er bij hoort dat ze wel eens ziek zijn. Maar van de 5 weken is ze maar 3 dagen ‘beter’ geweest (op het zware ademen na).
Ik vind het zo ongelofelijk zielig voor haar!
Ik ga morgen wel meteen weer terug naar de huisarts met haar, maar ben bang dat ik weer gewoon naar huis gestuurd word omdat ze al een kuur gehad heeft..
Meer kindjes een gelijk iets?