Hallo allemaal
Mijn dochter van 3.5 maand is altijd wel een grote drinker geweest. Maar laatste tijd is het wel extreem. Volgens de app oei ik groei zit ze midden in sprong 4 misschien dat dit ermee te maken heeft.
Ze krijgt nutrilon en drinkt 180+6. Ze mag 5 flessen per dag maar dit redt ze niet
Dit is haar schema:
04.00
08.00
12.00
16.00
19.00
22.00
Merendeels van de flessen gaan op tot de laatste druppel. Soms laat ze max 30ml staan.
Ze is altijd al wat aan de zware kant geweest en woog met 13 weken al 6.8 kilo. Dit was de laatste keer bij het cb. Hun gaven toen aan dat ik over mocht naar 5x 180 maar die 5x redt ze dus niet. Ze heeft meestal wel 1 fles meer gedronken dan wat zij al mocht maar nu met zulke grote flessen maak ik me toch zorgen.
Ik probeer soms ook de speen aan te bieden wanneer zij honger kijkt te hebben. Dit heb ik dan snachts geprobeerd maar dan neemt ze hem heel gretig aan en zodra zij na een minuut merkt dat er niks uit komt spuugt ze hem uit.
Overdag word zij gewoon wakker uit haar slaap wanneer het bijna 4 uur geleden is en begint dan te jengelen en op de handen te sabbelen en te smakken.
Snachts merk ik dat ze heeel onrustig is qua geluiden en bewegingen en hevig op haar handjes begint te sabbelen waardoor zij zichzelf wakker slaat als zij de handjes in haar mond stopt. En de fles valt ze dan nog net niet aan 🤣 na de fles is zij dan heel rustig en valt in slaap. Heb dus wel eens de speen geprobeerd op zo'n moment maar die spuugt ze na een halve minuut weer uit.
Hopelijk dat het straks beter is als zij hapjes erbij krijgt dat ze dan een fles laat vallen maar met hapjes wil ik eigenlijk pas rond 5 maanden mee beginnen want ze lijkt soms veel krampjes nog te hebben. Ze laat harde scheten en maalt het eirch geluid erbij en krampt in elkaar. Hier voel ik me dan ook schuldig om want ik denk dat dit komt door de hoeveelheid voeding. Maar ze neemt echt niet genoegen met minder of met haar speen op zo'n moment wanneer zij honger lijkt te hebben. Het enige wat haar dan stil of rustig maakt is de fles.
Ik heb overwogen om nutrilon content hongerige babys te gaan gebruiken maar ik heb dus ook verhalen gehoord dat baby's er krampen van kunnen krijgen omdat het dikker is.
Zijn er nog meer baby's die veel drinken?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat zij de nachtfles binnekort laat vallen? Omdat ik volgende week weer moet werken zou het fijn zijn om de fles van 04.00 over te slaan.
Wellicht dat dit met haar sprong te maken kan hebben?
Alvast bedankt!