Sinds wij terugzijn van vakantie (nu 2 dagen) heeft onze baby moeite met poepen. Nu heeft ze zojuist eindelijk flink gepoept, echter valt op dat de ontlasting echt donker groen van kleur is en stroperig is (beetje mayo substantie 😂). Is dit normaal? We gebruiken normaal altijd bar le duc voor de bereiding van flesvoeding alleen op vakantie hebben we ander water gebruikt (Sant Anna, ook geschikt voor flesvoeding, Italiaans). Sindsdien is haar ontlasting groeniger van kleur en nu dus echt donker groen, ondanks we terug zijn op bar le duc.
Als ontlasting wat langer in de darmpjes heeft gezeten wordt het ook groen. Ik lees dat baby moeite had met poepen heeft hij misschien wat langer niet gepoept ? Dan kan dat de groene kleur veroorzaken.
Heb je gevlogen? De veranderende luchtdruk die je dan bv ook in je oren voelt speelt ook in de darmen. Misschien heeft je baby een beetje last gehad van obstipatie. Hopelijk is het gauw voorbij.
Als ontlasting wat langer in de darmpjes heeft gezeten wordt het ook groen. ...
Jep, bij mijn baby is er sprake van veel obstipatie waardoor haar ontlasting altijd dikker is en donkergroen bijna donkergrijs is. Wij hebben macrogol om het te laten doorlopen; maar het inderdaad die kleur doordat het langer in haar darmen gezeten heeft. Denk in combinatie met het vliegtuig verhaal van Elm0 dat dat de reden is.
Zolang je baby geen pijn lijkt te hebben en wel kan poepen, gaat het vast vanzelf weer over. ☺️
En wie verstaan we onder “mijn ogen”? Onze dame heeft altijd groene poep, de ene keer donkerder dan de andere keer. Ik maak me hier geen zorgen over ..
Klopt bij ons zoontje inderdaad helaas wel. Hij kreeg vanaf een week of 3 donkergroene ontlasting en blijkt een koemelkeiwit allergie te hebben. Het lijkt mij alleen erg onwaarschijnlijk om het geval van de ts
Het poep schema van hieronder klopt wel! Maaaarrrr flesvoeding geeft vaak donkergroene poep. Dit schema is meer voor borstvoeding.
Als ze geen last heeft is er niks aan de hand.
Hier is hebben we met borstvoeding en donkergroene poep twee kindjes met koemelkallergie (en ei, soja en tarwe maar dat terzijde)
Onze dochter heeft vanaf het begin al donkergroene ontlasting, verder nergens last van, heb het idee dat dit gewoon bij haar hoort. Denk zolang er geen andere klachten zijn, dat het echt niet erg is.