24 Reacties
2 maanden geleden
Ik geef grootste gedeelte kv en nog beetje bv dmv 2x per dag kolven, maar mijn kleine slaapt ook nog niet door hoor. Hij drinkt geen grote hoeveelheden dus heb om 22/23u droomvoeding en dan rond 3u en 5/6u soms 7u weer een voeding. Dus weet dat ook niet alle baby's die een fles krijgen doorslapen.
2 maanden geleden
Hier al na 10 dagen kunstvoeding, 15 weken en 2 dagen en ook nog geen nacht doorgeslapen. Helaas
2 maanden geleden
Reactie op SharonJ
Ik ben grotendeels overgestapt op kolven zo weet ik precies wat mijn kindje ...
Hoeveel drinkt ze dan nu gemiddeld?
2 maanden geleden
Bij onze oudste maakte bv of kv geen verschil. Na een jaar kreeg hij kv en toen vroeg hij alsnog nachtvoedingen. Ik vond dat persoonlijk ook nog vermoeiender, want ik viel veel moeilijker terug in slaap zonder de borstvoedingshormonen. En ookal deed mijn partner de voeding, ik werd toch elke keer mee wakker. Ik zou eerder kijken naar hoe je de nachtvoedingen voor jou zo makkelijk mogelijk kan maken, zodat je zo snel mogelijk verder kan slapen.
2 maanden geleden
Hier bijna 16 weken, (helaas) volledig kunstvoeding en nog geen nacht doorgeslapen.
2 maanden geleden
Hier al vanaf week 3 kv, maar mijn meisje komt ook nog laat in de avond rond half 11 en in de nacht rond 4 uur. Alleen toevallig vannacht/vanmorgen pas om half 6. Ook zij drinkt niet meer dan 120+4 schepjes. Dus slaapt ook met kv nog niet de hele nacht. Maar vanaf 5 uur slaap aaneen noemen ze al doorslapen… ik ben deze week begonnen met werken en valt me tot nu toe mee met de vermoeidheid
VRIEND
2 maanden geleden
Hier 16 weken, kunstvoeding van in het begin, nog steeds 2 nachtvoedingen (één rond half 12 en één rond half 4), en vanaf 5 uur wakker.
Doorslapen is meer kindgerelateerd dan voedingsgerelateerd.
2 maanden geleden
Mijn zoontje krijgt al 17 weken volledig BV en heeft doorgeslapen tussen 6-13 weken. Komt nu weer vaak voor een voeding maar ik weet dus dat hij het wel kan op BV. Mijn dochtertje heeft 6 maanden BV gehad en daarna KV en sliep pas met 19 maanden door. Ik denk daarom dat het eerder ligt aan of je kindje eraan toe is dan het soort melk dat ze krijgen.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik ging op een gegeven moment de laatste fles of laatste 2 flessen KV aanbi ...
Hoeveel ml geef je dan?
2 maanden geleden
Hier bijna 18 weken oud, en gisteren voor het eerst van 18:30 tot 02:00 doorgeslapen op bv. Ben benieuwd of dit het nieuwe normaal wordt, maar ik ga deze keer rond 22/23u wel droom voeding geven.
En wat mij qua slaap helpt, is samen slapen. Liggend voeden, samen in slaap vallen. Soms komt geef ik wel 4 voedingen in de nacht maar merk ik er qua energie niks van omdat ik haar aanleg en meteen weer in slaap val 😝. Er is genoeg research te vinden om veilig samen te slapen!
2 maanden geleden
Geen tips, wel herkenning. Zelf zou ik zo lang mogelijk bv willen geven dus zou de nachtvoedingen er niet voor willen omruilen. En zoals al gezegd, denk ik dat het helaas het aan kindje ligt en niet aan de soort voeding 🙃. Ik doe vaak de eerste nachtvoedingen gewoon in bed en dan leg ik hem terug in de co sleeper. Zodra ik zelf ook maar een beetje te moe ben om wakker te blijven, ga ik over naar het op m'n zij voeden en slaapt hij daarna gewoon lekker tussen ons in. Heerlijk dat ik dat bed niet uit hoef. Stiekem hoop ik wel dat hij snel gaat doorslapen ( nu 17 weken en alweer 5 weken aan het werk), want ik vind het ook vermoeiend maar goed. Zelf merk ik geen verschil met wel of niet werken qua vermoeidheid. Het is alleen ff een puzzel 's ochtends om hem zo laat mogelijk nog te voeden voor ik zelf eruit ga. Ik moet 8:45 weg, kolf 8:00 en probeer hem rond 7 uur voor het laatst aan te leggen. Soms slaapt hij dan nog door in bed, soms niet en soms nog net een uurtje. Over een paar weken gaat hij naar de opvang en gaat hij met z'n vader om 7:15 weg. Dan rond 6/6:30 voor het laatst proberen aan te leggen.
Lang verhaal weer, maar misschien heb je er wat aan 😊
één maand geleden
Reactie op hellobaby2021
Hoeveel ml geef je dan?
Hangt van t gewicht of de leeftijd van je baby af. Ik kan het merk HIPP aanraden. Is biologisch en bevat minder zooi dan nutrilon
Zie topic 'hipp' in geboorteclub mei en april (je kan de zoekfunctie gebruiken). Daar delen vrouwen hun ervaring