24 Reacties

één maand geleden

Het is een fabel dat kinderen die kunstvoeding krijgen beter slapen. Borstvoeding past zich zelfs gedurende de dag aan en savonds zitten er dus weer stofjes in waardoor een baby juist beter kan slapen. Ik zou me juist eerder focussen op overdag, als je denkt dat je baby te weinig krijgt toch meer aanleggen. Wel kan je erop vertrouwen als de groei goed is, genoeg plasluiers en je baby alert is ze genoeg binnen krijgt. Ook zijn 2 nachtvoedingen nog helemaal normaal en kan zo van de een op andere nacht beter gaan. Wel snap ik dat het heel zwaar is! Maar het is écht niet gezegd dat ze door gaat slapen als je over gaat op kunstvoeding. Er zullen vast voorbeelden zijn, maar zo werkt het lang niet bij iedereen zo. Mijn baby slaapt trouwens al door vanaf een week of 4; krijgt volledig borstvoeding

één maand geleden

Ik heb de eerste 3 maanden bv gegeven en vanaf 4 weken 1 flesje kunst om alvast te laten wennen. Nu zit mijn dochtertje op volledige kunstvoeding en slaapt door. Ik had wel het vermoeden dat ze van kunst langer verzadigd is, dit is schijnbaar bij iedereen wisselend ligt er ook per persoon aan hoeveel voedingstoffen erin je borstvoeding zitten. Je zou het kunnen proberen om met een flesje kunst te beginnen. Dan kunnen de darmpjes alvast wennen, lijkt me beter dan ineens volledig over te stappen 😊

één maand geleden

Je zou ook s nachts flesjes kunnen geven, kunst of afgekolfde melk (maakt niet uit wat je kiest) en dan krijg je een idee van hoeveel ze snachts nog drinkt. Dan langzaam elke dag iets minder in de fles. Zo hebben wij de nachtvoeding afgebouwd. Als je het langzaam doet krijgen ze de tijd om die melk dan overdag erbij te drinken :)