31 Reacties

2 jaar geleden

https://www.bykay.com/nl/shop/draagdoeken/ Ik heb van hun de Stretchy Wrap, het rekbare is wel heel chill. Vanaf de geboorte gebruikt bij de vorige, zat ze heerlijk in en dichtbij mama ☺️ Ik weet niet goed of ik de Deluxe heb of niet en wat het verschil is haha

2 jaar geleden

wij hebben bij de eerste en voor deze dus ook de ergobaby omni breeze

2 jaar geleden

Zelf heb ik nog geen ervaring van draagdoeken/zakken maar ik heb laatst wel een hele fijne geprobeerd. Dat was van BabyBjörn. Als het goed is heet het baby carrier harmony airy mesh and soft jersey. Deze kan je vanaf geboorte gebruiken tot aan 3 jaar.

2 jaar geleden

Reactie op JamyR

Zelf heb ik nog geen ervaring van draagdoeken/zakken maar ik heb laatst wel ...
Wel een tip om op te letten bij draagzakken van Baby Bjorn is dat je kindje goed met de beentjes in een M vorm zit. BB heeft ook draagzakken waarbij de beentjes meer bungelen. Je draagzak moet eigenlijk ondersteunen tot over de bovenbeentjes en niet alleen bij de billen ☺️

2 jaar geleden

Reactie op sophie1998

Wel een tip om op te letten bij draagzakken van Baby Bjorn is dat je kindje ...
Ik was me daar al bewust van ja hihi maar toch nog bedankt voor de tip☺️

2 jaar geleden

Hé, ik had met m'n eerste een babylonia draagdoek. Dat was heel fijn, maar in het begin ook heel veel gedoe 🙃 Het knopen bedoel ik dan. Zie dat niet zitten met een peuter die ernaast zit ongeduldig te zijn. Ik heb op marktplaats nu een draagzak aangeschaft die vanaf newborn meteen mag, de ergobaby embrace. Ik heb alleen nog geprobeerd met zwangere buik, maar het feit dat hij zacht is en dat ik niet hoef te knopen vind ik al fijn. Als ze kleine een goede maat 62 heeft ga ik een draagconsult doen of toch eigenwijs een artipoppe aanschaffen 😊

2 jaar geleden

Is er ook een betaalbare makkelijke draagzak/doek? Hoeft niet perse van een dure merk.

2 jaar geleden

Reactie op undiscoverdx

Is er ook een betaalbare makkelijke draagzak/doek? Hoeft niet perse van een ...
Ik zou vooral kijken welke je prettig vind en dan evt 2e hands via vinted proberen die te kopen. Mijn ervaring is met een aantal varianten echt wel zo dat de duurdere ook comfortabeler zijn. Geld natuurlijk niet altijd, maar op een zekere hoogte wel

2 jaar geleden

Ik zou gaan voor een half buckle, die zijn makkelijker om te doen, dan is de band om je buik met een gesp, en de rest knopen. De ergobaby embrace is inderdaad heel zacht, dat vond ik wel fijn. Verder heb ik er zelf een storchenwiege draagzak bijgekocht omdat je deze ook vanaf maat 44 zou kunnen gebruiken. Let bij die laatste wel op als je tweedehands koopt of je het laatste model hebt (bandjes aan de zijkant ipv touwtjes). Laatste functioneert ook prima, maar slijt wat sneller.

2 jaar geleden

Reactie op undiscoverdx

Is er ook een betaalbare makkelijke draagzak/doek? Hoeft niet perse van een ...
Ik heb voor de ergobaby embrace 2ehands 45 euro betaald. Die was een enkele keer gebruikt. Voor mij wel de moeite dus en anders verkoop je hem wel weer door. Maar ben het ermee eens dat proberen het beste is hoor. Ik had voor m'n dochter de Tula Free To Grow. Er zijn mensen die hem fijn vinden; ik vond het prima tot een maand of 4. Toen vond ik het vreselijk trekken aan mijn schouders. Voor mij is het dus een vereiste dat er kruisbanden (op de rug) bij zitten.

2 jaar geleden

Storchenwiege halfbuckle vind ik zelf heel fijn. Tweedehands voor een paar tientjes te krijgen. Rekbare draagdoek is ook heel geschikt na de geboorte. Geweven doek kan ook altijd. Ergobaby Embrace, Neko Tiny en Hoppediz Primeo kunnen ook vanaf de geboorte. Veel andere zakken claimen wel vanaf de geboorte te kunnen, maar zitten eigenlijk pas goed vanaf maat 62 of 68. Er bestaan ook draagconsulenten waar je een pasconsult kunt doen. Dan kan je van alles uitproberen en krijg je meteen uitleg over hoe je veilig kan dragen en zo prettig mogelijk voor jezelf. De zak of doek die daar dan als fijnste uitkomt, kan je eventueel tweedehands kopen. Veel mensen kopen een (dure) draagzak en gebruiken hem amper omdat hij niet bij hun lijf past, niet bij hun kindje of ze weten niet goed hoe hem juist te gebruiken.

2 jaar geleden

Meeste draagzakken zitten met een maatje 50 nog niet echt goed. Heb bij mijn dochter (geboren maatje 44) ergobaby en tula gehad beide zaten nog niet echt goed. Nu een hoppidez primeo die past wel echt vanaf kleine maatjes. Wat je prettig vind is wel echt uitproberen

2 jaar geleden

heb geen ervaring, maar via vinted de Stokke mycarrier gekocht. deze zou vanaf 4 weken tot ongeveer 3 jaar gebruikt kunnen worden. Onze kleine moet nog geboren worden dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen

2 jaar geleden

Reactie op Ememem

heb geen ervaring, maar via vinted de Stokke mycarrier gekocht. deze zou v ...

2 jaar geleden

heeft iemand ervaring met de draagzak van Stokke?

2 jaar geleden

Ik heb een draagdoek van Bam&Boe, gebruikt direct vanaf de geboorte. Ik heb ook een Artipoppe draagzak, deze heb ik daarna gebruikt 😊

2 jaar geleden

Ik zou vooral kijken welke je prettig vind en dan evt 2e hands via vinted p ...
Bedankt voor de tip! (:

2 jaar geleden

Ik heb een sling van ByKay

2 jaar geleden

Reactie op Saar1705

heeft iemand ervaring met de draagzak van Stokke?
De nieuwe serie van Stokke (Stokke Limas) is goed en ergonomisch. Ze hebben in die serie full buckles en half buckles. Meeste is alleen niet direct vanaf de geboorte. De oude Stokkes (mycarrier etc) is niet zo ergonomisch en zou ik afraden.

2 jaar geleden

Wij hebben de cybex yema tie. Super blij mee ☺️