8 Reacties

2 maanden geleden

Misschien een draagzak nemen waardoor je haar met de gezicht van je af kan dragen? Is dat geen optie😺

2 maanden geleden

Het is nu nog te vroeg maar met een goede draagzak kan je vanaf 5 maanden je baby ook met gezicht naar voren in de draagzak plaatsen. Misschien dat baby dan weer blij in de draagzak zal gaan. Ik merk ook dat wakker de draagzak soms chagrijnig baby oplevert. Ik heb ook de mini monkey Sling en dan kan hij wat meer om zich heen kijken dat gaat wanneer wakker beter. Maar wanneer moe nog steeds lekker slapen in de draagzak.

2 maanden geleden

Dank voor jullie reactie! Maar ik las dat dit nadelig is voor het ruggetje omdat die in een onnatuurlijk rechte houding wordt geforceerd..

2 maanden geleden

Kan ook weer een fase zijn! Wie weet is over een paar weken de draagzak weer goed. Als de bak een uitdaging is, maar ze bv de maxicose op de wagen wel goed vind. Dan kun je eens proberen de kinderstoel er al op te zetten en deze helemaal plat doen. Dat was bij mijn oudste ook het geval, dus met 3 maanden lag hij in het zitje ipv in de bak en ik kon ineens weer uren wandelen zonder overstuur kind

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ik had haar 24/7 erin en ze haatte de kinderwagen. Die vindt ze nu weer helemaal het einde. Ik vind het ook verdrietig dat die tijd voorbij is dat ze als mini lekker op mij lag de hele dag!

2 maanden geleden

Mijn oudste wilde rond deze tijd ook eventjes niet meer in de draagzak, maar daarna wel weer. Wie weet is het een fase en komt die tijd gewoon weer terug! En hoe ouder je kindje wordt, hoe beter diens hoofdje kan draaien en over het randje van de draagzak heen kan turen.

2 maanden geleden

Komt vanzelf weer. Niet met gezicht naar voren gaan dragen hoor, is veel te veel prikkels voor zo’n kleintje waarvan ze zich niet kunnen afwenden en die houding is niet goed voor haar en jouw lijf. Je kan eventueel leren met een draagdoek op de rug te dragen (ruck is de enige knoop die kan als ze nog zo klein zijn) of je kan op een veilige manier nu al op de heup dragen, bijvoorbeeld met een ringsling. Mijn oudste heeft periodes gehad waarin hij minder of juist weer meer gedragen wil worden, inmiddels is hij bijna 2 en draag hem nog steeds met wederzijds plezier.

2 maanden geleden

Herkenbaar! Maar bij ons vindt hij het wel nog fijn als we even volhouden - dus 10 / 15 minuutjes onrustig in de draagzak en daarna geeft hij zich als het ware over aan de situatie en kan hij alsnog lekker slapen in de draagzak.