13 Reacties

vorige week

Huilt hij ook hard als hij rond 00:30 wakker wordt? Mijn zoontje wordt ook vaak wakker in de nacht, soms kletst hij of is hij een beetje aan het jammeren. Dan laat ik hem vaak gewoon en valt hij vanzelf weer een keer in slaap. En wijzelf hebben dan ook Maar goed dat is natuurlijk anders dan als je zoontje het op het krijsen zet! Ook een periode gehad dat mij zoontje het op het krijsen zette als hij naar bed moest. We hielden een methode aan. Zelfde routine aanhouden zoals altijd. Eerste keer na 1 min terug gaan, even kort kroelen en geruststellen (wel in bed laten), daarna weer na 3 min hetzelfde doen, en wij hielden steeds 3 min aan, maar volgens de methode was het dacht is 3, 5, 8 en dan steeds 8 min. Zodra het krijsen naar huilen naar jammeren ging, gingen we niet meer en keken we op de camera hoe het ging. Maar meestal ging hij dan liggen en uiteindelijk slapen. Dit was dan een paar dagen en erna over. Maar het is natuurlijk wel een methode waar je je kindje moet laten huilen en dat moet je wel willen! Ik vond het eerst lastig, maar de rest hielp ook niet🥲 in de nachten doen we dit dan ook als hij zo hard krijst, en soms geven we nog een flesje warme melk in onze armen en dat werkt de ene keer wel en andere keer niet. Hopelijk heb je hier iets aan🙈 succes in ieder geval en doe vooral waar jij je goed bij voelt! Maar na weinig slaap voor jezelf is het natuurlijk echt slopend

vorige week

Reactie op Hdgtx

Huilt hij ook hard als hij rond 00:30 wakker wordt? Mijn zoontje wordt ook ...
Ja hij wordt dan echt krijsend wakker 🥹 Snachts geef ik indd soms een flesje warme melk en naar een tijdje valt hij altijd wel weer in slaap Ik ga de methode is toepassen want ik haal hem denk ik wel te snel uit bed waardoor hij het ook ‘gewend’ raakt om gepakt te worden .. Dankjewel 🙂

vorige week

Reactie op devenyyy1

Ja hij wordt dan echt krijsend wakker 🥹 Snachts geef ik indd soms een fles ...
Ik heb de officiële methode in een pdf, alleen ik weet niet hoe ik dit hier moet plaatsen, dus ik doe wel meerdere screenshots.

vorige week

.

vorige week

.

vorige week

.

vorige week

Hopelijk kan je alles goed lezen!

vorige week

Sowieso niet snachts naar beneden gaan of de kamer verlaten. Want dan bevestig je eigenlijk voor je kind dat hun slaapkamer geen fijne plek is om te zijn. Wat andere tips: -Fles afbouwen want dit is gewenning en niet een slaap associatie dat je nu nog wilt (of wil je iedere nacht nog opstaan voor een flesje :p?) - zorg voor een uitgebreid slaapritueel 15 min bij dutjes en 30 min voor bedtijd - begin eerst bij de middagdut. Zorg dat hij daar in zijn bedje in slaap kan vallen. Ga dan pas voor de avond aanpassen. - voor de aanpassing: eerst naast je kindje op de grond zitten en hand door spijltjes, dan geen hand door spijltjes, dan een stukje verder weg zitten, dan bij de deur zitten en dan evt op de gang staan. - Dan pas je dit ook toe met avond bedtijd. En pas als dit ook goed lukt met inslapen dat je hem in ieder geval niet hoeft op te pakken pas je het ook toe in de nacht. In de nacht ga je dus naast je kindje op de grond zitten en moedig je ze toe om hun speentje te pakken en leg uit dat mama er voor hem is en hij veilig is. In de loop van tijd zul je zien dat hij zichzelf ook vaker kan sussen. Het is maar even vervelend voor je vriend, maar je moet even door het ongemak om weer verbetering te krijgen. Ik denk om je kind nu helemaal uit het niets alleen te laten huilen alleen zorgt voor een heel overstuur kind. Want je gaat van extreem ene naar extreem anderen. Veel succes🤍

vorige week

Hier ging het na een paar weken drama weer een stuk beter, maar sinds gisteravond is het slapen weer heel slecht. Hij wordt elke 15 minuten wakker en is volledig in paniek. Ik vermoed de verlatingsangst die nu erg speelt.

vorige week

Pff kan iemand me vertellen of het liefst de zekerheid geven dat een regressie over gaat? Hier al ruim vijf weken aan de gang. Het was zo’n goede slaper……. hij praat nu ineens wel veel meer en sinds vandaag z’n eerste stapjes los. Maar ik ben langzaam aan gesloopt 😔

vorige week

Ik lees mee!! Tot 14 maanden sliep mijn kindje zo goed door soms werd hij wakker en even huilen of brabbelen en weer verder slapen. Maar nu wordt hij voor 12 paar keer wakker en echt krijsen ik probeer hem dan op z’n kamer te troosten maar is echt ontroostbaar hij slaapt nu dus altijd het eerste gedeelte in zijn eigen bedje en het tweede gedeelte bij mij in bed… eerst ging ik ook nooit meteen als hij huilde naar hem toe maar hij huilt vaak zo hard en het krijsen dat als ik hem laat huilen hij gaat overgeven. Dus ook ik hoop dat dit snel over gaat. Want vaak ook bij mij in bed wordt hij ‘‘s nachts ook wakker waardoor mijn nachtrust ook niet goed is.. ik kijk het per dag aan de ene dag gaat weer wat beter en de ander weer slechter hoop dat het snel weer de goede kant opgaat en hij weer lekker door gaat slapen 🤞🏼🍀

5 dagen geleden

Jep hier ook al nachten stip 0:30 uur hysterisch aan het huilen.. enige wat helpt is om hem tussen ons in te laten verder slapen 🤪

5 dagen geleden

Reactie op Jessara

Sowieso niet snachts naar beneden gaan of de kamer verlaten. Want dan beves ...
Bedankt voor je reactie .. Nu gaan de middagslaapjes wel goed dan kan ik hem gewoon wegleggen en valt hij zelf in slaap Inslapen savonds is nogsteeds een hel .. snachts slaap hij nu een aantal nachten al wel gelukkig door .. Heb indd geprobeerd om hem te laten huilen maar hij heeft echt geen stop hij raakt helemaal overstuur en kan makkelijk uur doorgaan krijsen . Dat is ook geen oplossing Bedankt voor je advies ik ga het proberen