9 Reacties

3 maanden geleden

Ik bedoel meer of minder eten, maakt geen verschil.

3 maanden geleden

Geen tips.. hier geaccepteerd dat de oudtste een ochtendmens is.. inmiddels 6,5jaar en elke dag om 6uur wakker en slaapt in de avond om 19uur(tussen 18uur en 18.30uur naar boven om klaar te maken en boekjes te lezen). Later naar bed werkte juist niet. Sliep hij alleen maar slechter door. Dit zijn gewoon zijn tijden en als we daaraan houden hebben we een blij en uitgerust kind. Wij gaan gewoon ook vroeg slapen en optijd op.

3 maanden geleden

Reactie op Lis88

Geen tips.. hier geaccepteerd dat de oudtste een ochtendmens is.. inmiddels ...
Haha, oei dat wordt nog een lange zit dan hihi

3 maanden geleden

Hier een dreumes die tot 14 maanden steeds zo vroeg wakker was. Wij hebben wel eens gespeeld met zijn dutjes maar daar werd hij niet vrolijker van. Dus we lieten ons gewoon volgen aan wat hij aangaf. Na 14 maanden kroop het langzaam op naar echt 6 uur en soms half 7. En met 18 maanden (net voor de geboorte van de baby) sliep hij van 19.00 tot 8.00. Dit doet hij nu 3 maanden later nog. We hebben op een gegeven moment niet meer mijn zijn tijden gespeeld omdat het ons juist onzeker maakte. En het kwam allemaal vanzelf goed

3 maanden geleden

Gaat hier pas om een uur of 10 naar bed en slaapt tot de volgende dag 9.30-11.00 met smiddags 1 dutje maar dan wel van een paar uur meestal

3 maanden geleden

Hier heeft hij dat ook gehad en toen hebben wij hem naar 1 slaapje gedaan. Dit was zo rond 13 maand. Toen sliep hij vanaf 11 tot een uur of 3 en vervolgens weer om 19 uur naar bed en kwam hij de ochtenden weer om 7 uur. Nu is hij 17 maand en slaapt hij van 19-7/8 en tussen de middag van 13-14.30/15 uur. Gister waren we een dagje uit en heeft hij 2x een half uur geslapen in de auto. Na het eten was hij uiteindelijk niet te genieten dus snel douchen en om 19 uur sliep hij. Vanmorgen kregen we een cadeautje want beide jongens werden pas om 8.45 uur wakker😁

3 maanden geleden

Onze dochter is 22 maanden en is altijd al vroeg op geweest. Soms wordt ze om 5.30 wakker en soms uiterlijk om 6.30 maar dat is uitzondering. Ze heeft sinds een tijdje een vaste knuffel in bed en daar gaat ze dan rustig mee spelen, dus wij halen haar nooit voor 6/6.15 eruit.. dat vindt ze prima dus zo vinden wij t ook wel goed

3 maanden geleden

6 uur is een mooie /normale tijd voor een dreumes om de dag te beginnen. Logisch ook, je kind heeft er dan al bijna 12 uur slaap op zitten... Hier ging het vanzelf verschuiven naar latet toen kindje 2+ was

3 maanden geleden

Onze oudste (6 jaar) begint net af en toe tot 7 uur "uit te slapen" haha. Maakt niet uit hoe laat ze naar bed gaat, ze is tussen half 6 en 7u wakker. Tweede dochter van 2,5 jaar is standaard om half 6 wakker en dat is al heel fijn aangezien het een tijd lang kwart voor 5 was. Sommige kindjes zijn gewoon ochtendmensen. En over een paar jaar zijn het tiener die hun bed niet uit te krijgen zijn, dus ik ben nu in ieder geval maar blij dat ik ze makkelijk op tijd naar school/kinderopvang krijg.