20 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik las ergens dat een harde tuit niet goed was. Meer weet ik ook nog niet haha

茅茅n maand geleden

Oefenbeker van Difrax hebben we bij onze oudste gebruikt.

茅茅n maand geleden

De 360 graden beker van Numsy is echt ideaal! Kunnen ze het drinken goed mee oefenen. Onze zoon van nu 2,5 jaar drinkt er soms nog uit.

茅茅n maand geleden

Tuitbeker wordt afgeraden, dat is niet goed voor de ontwikkeling van de mond. Het beste is een 360 beker of een rietjes beker. Beide hebben wij voor onze oudste van nuk, hebben we in Duitsland gekocht maar is ook online te krijgen bij Amazon. Gaan al 1,5 jaar mee zonder lekker oid en gaat gewoon in de vaatwasser, dus aanrader!

茅茅n maand geleden

Wij gaan een normale open beker proberen! Schijnt dat ze dat vanaf 6 maanden al kunnen. Geen idee of het realistisch is 馃槀 https://www.pakske.be/beste-drinkbekers/

茅茅n maand geleden

Wij zijn met 6 maanden begonnen met een normale open beker. We hadden volgens mij de difrax oefenbeker. Hebben verder nooit een tuitbeker of 360 beker o.i.d. gebruikt dus daar kan ik geen tips over geven.

茅茅n maand geleden

Reactie op Lisa1320

Wij zijn met 6 maanden begonnen met een normale open beker. We hadden volge ...
Dit ging trouwens over ons zoontje. Dochter krijgt al regelmatig een lege beker. Zo kan ze alvast ontdekken wat het is en hoe het voelt. Vanaf 6 maanden doen we dan wat water in de beker en kan ze daarmee oefenen.

茅茅n maand geleden

Wij willen ook vanaf 6 maanden met een open beker gaan oefenen. Maar een vervolgvraag over dit onderwerp鈥oe bied je dan de melk aan? Blijven ze die wel nog uit de normale flessen drinken? En tot wanneer? En waar stap je dan op over?

茅茅n maand geleden

Wij zijn bij onze oudste begonnen met de oefenbeker van Difrax en daarna gewoon normale (plastic) beker. 360 graden hebben we ook wel gedaan, maar daar moeten ze uit zuigen, het loopt er niet uit zeg maar. Dit vraagt iets anders van een kind (qua mond motoriek) dus ik zou deze persoonlijk niet als enige aanbieden.

茅茅n maand geleden

Met de oudste meteen begonnen met de munchkin 360 graden beker en dat gaan we nu met de 2e ook doen. Net voor hij 1 was kon hij al prima uit een open beker drinken

茅茅n maand geleden

Onze oudste keek de thee uit onze handen, dus volgens mij rond 5/6 maanden begonnen met gewoon mijn glas aan z鈥檔 lippen zetten en proeven. (Het laatste restje thee uit het glas). Dit vond hij beren interessant. Dus toen al gewone plastic bekers aangeboden onder begeleiding. Als ik minder zin had om op te letten gaf ik de 360 beker 馃挭馃徎 verliep allemaal vanzelf

茅茅n maand geleden

Wij wisselden het bij onze vorige 2 kinderen af door het drinken aan te bieden in de fles waar ze normaal ook de melk uit kregen of de 360 beker (met handvat) van munchkin) Die bekers worden hier nog steeds gebruikt. Met deksel als ze ziek zijn voor op de bank/bed. Of in de auto. En zonder deksel voor aan tafel etc.

茅茅n maand geleden

Reactie op Emma2307

Wij willen ook vanaf 6 maanden met een open beker gaan oefenen. Maar een ve ...
Melkvoeding blijft in de fles is volgens mij het advies. Kun je zo lang doen als je wil, maar wordt op gegeven moment afgeraden ivm tandjes. Ik ken peuters die nog (gewone) melk uit de fles drinken. Wij zijn bij de eerste gestopt met melkvoeding geven bij 1 jaar, toen dus ook de flessen de deur uit gedaan en gewoon over naar een beker met (koeien)melk.

茅茅n maand geleden

360 graden beker van Munchkin

茅茅n maand geleden

Reactie op Emma2307

Hierin kan je je kind gewoon volgen. Onze oudste weigerde met iets van 8 maanden de fles. Ze kreeg toen melk in een beker. Toen er niks meer uit kwam met kolven (borsten lieten zich niet meer foppen) kreeg ze op de opvang alleen water en thuis weer melk bijtanken.

茅茅n maand geleden

Reactie op Emma2307

Melk krijgen ze gewoon nog uit de borst of fles. Water en thee is voor er bij. Het wordt heel langzaam minder de fles en borstvoeding kun je zelfs op verzoek blijven geven.

茅茅n maand geleden

Ah leuk om te lezen allemaal!! Thanks voor alle tips en ideetjes! 馃グ

茅茅n maand geleden

Ik ga tegen die tijd weer een 360 graden beker kopen denk ik 馃槉

茅茅n maand geleden

360 graden beker van Heegen (nav de berichtgeving rond plastic flessen)

茅茅n maand geleden

Munchkin miracle 360, echt een heel fijne beker! Kunnen ze weinig mee morsen, ook handig als ze er op een gegeven moment melk uit gaan drinken.