20 Reacties
茅茅n maand geleden
Tuitbeker wordt afgeraden, dat is niet goed voor de ontwikkeling van de mond. Het beste is een 360 beker of een rietjes beker. Beide hebben wij voor onze oudste van nuk, hebben we in Duitsland gekocht maar is ook online te krijgen bij Amazon. Gaan al 1,5 jaar mee zonder lekker oid en gaat gewoon in de vaatwasser, dus aanrader!
茅茅n maand geleden
Reactie op Lisa1320
Wij zijn met 6 maanden begonnen met een normale open beker. We hadden volge ...
Dit ging trouwens over ons zoontje. Dochter krijgt al regelmatig een lege beker. Zo kan ze alvast ontdekken wat het is en hoe het voelt. Vanaf 6 maanden doen we dan wat water in de beker en kan ze daarmee oefenen.
茅茅n maand geleden
Wij zijn bij onze oudste begonnen met de oefenbeker van Difrax en daarna gewoon normale (plastic) beker. 360 graden hebben we ook wel gedaan, maar daar moeten ze uit zuigen, het loopt er niet uit zeg maar. Dit vraagt iets anders van een kind (qua mond motoriek) dus ik zou deze persoonlijk niet als enige aanbieden.
茅茅n maand geleden
Onze oudste keek de thee uit onze handen, dus volgens mij rond 5/6 maanden begonnen met gewoon mijn glas aan z鈥檔 lippen zetten en proeven. (Het laatste restje thee uit het glas). Dit vond hij beren interessant. Dus toen al gewone plastic bekers aangeboden onder begeleiding. Als ik minder zin had om op te letten gaf ik de 360 beker 馃挭馃徎 verliep allemaal vanzelf
茅茅n maand geleden
Wij wisselden het bij onze vorige 2 kinderen af door het drinken aan te bieden in de fles waar ze normaal ook de melk uit kregen of de 360 beker (met handvat) van munchkin)
Die bekers worden hier nog steeds gebruikt. Met deksel als ze ziek zijn voor op de bank/bed. Of in de auto. En zonder deksel voor aan tafel etc.
茅茅n maand geleden
Reactie op Emma2307
Wij willen ook vanaf 6 maanden met een open beker gaan oefenen. Maar een ve ...
Melkvoeding blijft in de fles is volgens mij het advies. Kun je zo lang doen als je wil, maar wordt op gegeven moment afgeraden ivm tandjes. Ik ken peuters die nog (gewone) melk uit de fles drinken. Wij zijn bij de eerste gestopt met melkvoeding geven bij 1 jaar, toen dus ook de flessen de deur uit gedaan en gewoon over naar een beker met (koeien)melk.
茅茅n maand geleden
Reactie op Emma2307
Wij willen ook vanaf 6 maanden met een open beker gaan oefenen. Maar een ve ...
Hierin kan je je kind gewoon volgen. Onze oudste weigerde met iets van 8 maanden de fles. Ze kreeg toen melk in een beker.
Toen er niks meer uit kwam met kolven (borsten lieten zich niet meer foppen) kreeg ze op de opvang alleen water en thuis weer melk bijtanken.