35 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Dancexdream

Mijn zoontje van 8 weken valt tijdens de borstvoeding altijd in slaap... hi ...
Niet altijd moet de wakkertijd 90 minuten zijn😅 soms word de kleine wakker, geef ik hem de borst, en valt hij in slaap of laat hij al slaapsignalen zie, hoe lullig ik het ook vind voor hem, dan breng ik hem weer naar zijn bedje toe. Dit kan al na 20 minuten zijn. Mijn ritme is, slapen - schone luier - de borst - spelen - slaapzak aan - slapen. Spelen valt soms eens weg omdat hij lang drinkt, of al vroeg slaapsignalen laat zien….

3 maanden geleden

Dank voor het delen. Ik ga jet boek zo bestellen! Ben benieuwd hoe jullie je baby laten slapen? In bed leggen en weglopen of erbij zitten? Het is tot nu toe geen succes geweest hier...moet haar steeds in slaapwiegen en zodra ik haar neerleg wordt ze binnen een paar minuten weer wakker. Ben zo moe...

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Dank voor het delen. Ik ga jet boek zo bestellen! Ben benieuwd hoe jullie ...
Overdag slaapt ze nog steeds gewoon beneden in de box. Ik baker haar in en leg haar weg en dan slaapt ze 9 vd 10 keer. Ze heeft wel een speen en als ze gaat jammeren helpt het meestal om haar zachtjes te aaien over haar neusje

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Ik heb meerdere malen geprobeerd sinds week 8 om mijn kindje wakker in bed ...
Doen jullie aan inbakeren? Dat helpt hier enorm! En pakt ze een speen?

3 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Overdag slaapt ze nog steeds gewoon beneden in de box. Ik baker haar in en ...
Ah echt fijn dat dat werkt bij jou! Blijf je erbij zitten of loop je weg? Ik probeer haar elke dag neer te leggen (in een donkere kamer en ingebakerd met ritueel. Alles erop en eraan) maar ze blijft zo onrustig doen en houd haar ogen wijd open..

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ah echt fijn dat dat werkt bij jou! Blijf je erbij zitten of loop je weg? ...
Ze ligt overdag dus in de box en die staat gewoon in de woonkamer. Waar zich ook nog een rondrennende gillende dreumes bevindt 🤣 Dus ik ben dan wel in de woonkamer maar veeeel met de dreumes bezig gezien hij allemaal dingen wil doen die niet mogen. Het is er ook gewoon licht en er is VEEL geluid. Tot nu toe gaat het gewoon goed … Maar elke baby is natuurlijk anders!

3 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Doen jullie aan inbakeren? Dat helpt hier enorm! En pakt ze een speen?
Helaas geen speen wat ik echt als gemis ervaar. Bij de oudste zoveel aan gehad met name met inslapen. Inbakeren doen we met de swaddle up van love 2 dream. Die werkt super in de zin van als ze eenmaal goed slaapt dan slaapt ze ook best goed door. Maar het inslapen zelf duurt vaak wel 3 kwartier en moet dus altijd wiegend. Daarna wordt ze meestal nog 2 a 3 keer wakker binnen 5 min, en dan weer wiegen en wegleggen. Daarna slaapt se wel door. Heb al wel geprobeerd om het eerst aan te kijken voor ik haar weer oppak maar ervaring leerde dat ze dan van jammeren naar huilen ging en ze daarna moeilijk weer in slaap viel. Dus nu probeer ik er snel weer bij te zijn, vaak valt ze dan snel weer in sliep. Maar dat wiegen is wel echt vermoeiend!

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Helaas geen speen wat ik echt als gemis ervaar. Bij de oudste zoveel aan ge ...
Kan het zijn dat ze ergens last van heeft? Mijn baby heeft verborgen reflux dus denk dat het daardoor zo moeizaam gaat. Ze is constant onrustig

3 maanden geleden

Reactie op Oltia

Niet altijd moet de wakkertijd 90 minuten zijn😅 soms word de kleine wakker ...
Bedankt voor je reactie :)

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Kan het zijn dat ze ergens last van heeft? Mijn baby heeft verborgen reflux ...
Welke dingen herken jij van verborgen reflux. Ik dacht zelf daar ook aan toen ze een paar weken oud was maar volgens consultatiebureau leek dat niet aan de orde. Heb ook niet het idee dat ze krampjes heeft. Zelf dacht ik ook aan verborgen reflux, wat kan ik doen om dat zeker te weten en wat kun je er tegen doen?

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Welke dingen herken jij van verborgen reflux. Ik dacht zelf daar ook aan to ...
Ik hoor haar duidelijk melk terugslikken. Soms maakt ze er krampachtige bewegingen bij. Het wordt nog erger als ze huilt of onrustig is. Ze boert ook veel door een onrustige maag

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik hoor haar duidelijk melk terugslikken. Soms maakt ze er krampachtige bew ...
Oh dit heeft mijn dochter ook. Vaak boeren (ik geef bv),hardop slikken en overstrekkken. Alleen niet persen huilen en snachts slaapt ze ook wel prima op haar rug. Heb een tijdje handdoek onder haar matrasje gedaan maar gaf geen verschil

3 maanden geleden

Ik heb het boek gelezen! Ik vroeg me alleen het volgende af.. mijn dochtertje is nu 8 weken. Ze krijgt flesvoeding. In het schema staat de slaapjes overdag beperken tot 2-3 uur per keer… Maarrrrr tussen welke tijden spreek je van overdag??

3 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Ik heb het boek gelezen! Ik vroeg me alleen het volgende af.. mijn dochtert ...
Tussen 7 & 7 ! Alles voor en na 7 wordt gezien als ‘nacht’. Of bedoel je dat niet ?

3 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Tussen 7 & 7 ! Alles voor en na 7 wordt gezien als ‘nacht’. Of bedoel j ...
Ja dat bedoelde ik! ☺️