18 Reacties

2 maanden geleden

Bij de 1e enorm gehad en kwam door een lage bloeddruk. Heel vervelend en niets aan te doen. Is wel met de tijd beter geworden. Heb in het begin gewoon een zoutrijk dieet aangehouden of veel drop 😅

2 maanden geleden

Zou dit gewoon even met de huisarts bespreken. En dan inderdaad even bloedprikken en bloeddruk meten. Ben af en toe wel eens duizelig (geweest), maar zo erg herken ik niet.

2 maanden geleden

Klinkt als lage bloeddruk en misschien lage bloedsuiker. Koffie, drop, zoute dingen voor de bloeddruk. En bloedsuiker op pijl houden door genoeg te eteb

2 maanden geleden

Ik heb dit na m’n eerste bevalling ook heel erg gehad! Ben zelfs een aantal keer flauwgevallen en heb bloed laten prikken. Daar kwam gek genoeg niks vreemds uit, dus de huisarts zei dat het ook door de hormoonwisseling kon komen. Er was niet echt een oplossing, behalve dat ik voor de zekerheid toch altijd een flesje water en zoute dropjes mee nam. Is gelukkig na een aantal weken (denk bij zo’n 20-25 weken na de bevalling) vanzelf minder geworden. Maar wel erg vervelend..

2 maanden geleden

Heb ik ook gehad. Wel bloed laten prikken ook en ik had foliumzuur tekort. Pilletjes gekregen via de apotheek en voel me echt stukken beter

2 maanden geleden

Is je ijzergehalte wel gecheckt tijdens de zwangerschap? Ik had laag ijzer gehalte en heb in de laatste weken voor de bevalling een ijzerinfuus gehad zodat ik goed zou herstellen van de bevalling.

2 maanden geleden

Ik had dit ook, mijn hb was te laag. Heb op advies Gentle Iron geslikt en nu geen last meer van.

2 maanden geleden

Reactie op Motherof2beauties

Heb ik ook gehad. Wel bloed laten prikken ook en ik had foliumzuur tekort. ...
Dit had ik dus ook! Weet je nog hoe hoog je foliumzuur stond?

2 maanden geleden

Dit had ik ook heel erg!! Allerlei onderzoeken gedaan zelfs paar x naar de spoed, maar uiteindelijk beetje bij beetje verminderd.

2 maanden geleden

Ik had dit ook na de bevalling (ook amper bloed verloren deze keer) mijn ijzer was tijdens de zwangerschap al ontzettend laag, dus nu de bevalling ook weer gaan slikken op advies van de verloskundige (gentle iron)

2 maanden geleden

Ja hier het zelfde.. niet duizelig maar echt een zwevend gevoel in mijn hoofd, ook ik heb dit staand en zittend.. soms ook t gevoel van flauwvallen maar niet te hoeven flauwvallen. Vind het echt niet fijn. Ook mijn bloed is gecheckt maar alles was goed

2 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Ik heb een aantal maanden geleden bloed laten prikken maar misschien kan het geen kwaad om het nog een keer te doen. Echt vet irritant die duizeligheid maar zal vast vanzelf minder worden mocht bloed in orde zijn.

één maand geleden

MadiR, hoe is het nu?

één maand geleden

Ik had sinds de bevalling last van duizeligheid. Dat werd ondanks vaak aangeven gezien als onderdeel vd borstvoeding en het hoort erbij. Werd zo heftig dat positie duizeligheid (oorgruis in evenwichtsorgaan) werd geconstateerd. Nu nog steeds herstellende van.

één maand geleden

Reactie op Lies_88

Ik had sinds de bevalling last van duizeligheid. Dat werd ondanks vaak aang ...
Pfoe, ik heb er dus nu ook nog last van. Niet continu maar het komt en gaat. In de nacht en avonden vaak het ergst. Ik had wel fluxus bij de bevalling dus ik ging er vanuit dat het nog bloedarmoede was. Inmiddels al ijzertabletten gehad. We zijn maanden verder en het is nog niet weg🫠. Ik geef ook bv

één maand geleden

Reactie op Jessara

Pfoe, ik heb er dus nu ook nog last van. Niet continu maar het komt en gaat ...
Kijk of je eventueel een doorverwijzing kan krijgen bij de kno arts of biometrie afdeling in het ziekenhuis. Sinds ik daar ben geweest ga ik vooruit. Heb een traject testen gehad om duizeligheid te testen. Krijg vanaf aankomende week fysiotherapie. Duizeligheid kan veel oorzaken hebben.

één maand geleden

Ik heb ook onwijs veel last van duizeligheid, zelfs bij zitten en liggen. Ik heb mijn bloed laten testen, omdat mijn ijzerwaarden altijd aan de lage kant zijn. Ik zit nu ver onder de ondergrens en heb dus bloedarmoede, daar slik ik nu ijzerpillen op recept voor. Ik ben ook niet veel bloed verloren bij de bevalling. Misschien goed om je toch even te laten prikken?

één maand geleden

Reactie op Jessara

MadiR, hoe is het nu?
Nog steeds even duizelig... bloed laten prikken maar niks was afwijkend. Ook hart een dag bij gehouden omdat er hartritme stoornissen in de familie zitten en ik een hele lage hartslag heb. Maar niks afwijkende gevonden. Ik vind het nog wel een goed idee om eens naar het evenwichtsorgaan te laten kijken inderdaad