Hoi allemaal,
Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad en ik merk dat ik nogal in paniek ben door wat ze zag. Alles zag er goed uit behalve dat er wat wit op de darmen zag. Conclusie is echodense darmen. In veruit de meeste gevallen betekent dit niks maar er is een kleine kans op een afwijking.
-2% kan op downsyndroom maar dat is eigk al uitgesloten omdat we de nipt hebben gedaan waar uitkwam dat er geen aanwijzingen voor down zijn gevonden.
-1% kans op n cmv besmetting maar is eigk ook al uitgesloten omdat ik met 11 weken daarop getest ben. Gisteren wel opnieuw bloedgeprikt.
-3% kans op een obstructie in de darm, dat zou betekenen dat ze na de geboorte een operatie nodig heeft. Daarmee ist wel meteen op te lossen.
-2% kans op taaislijmziekte.. die vind k echt eng. We hebben net besloten dat we toch allebei getest willen worden op dat gen om dit hopelijk uit te sluiten.
-15% kans op een groeivertraging, maar daar zijn geen aanwijzingen voor gevonden omdat ze helemaal goed groeit.
We krijgen nu met 32 weken, dus 14 maart pas.. een echo om te kijken of er nog iets te zien is op de darmen want meestal is t dan gwn weg.
Ik vind het echt heel stressvol, zo lang wachten en ben benieuwd of hier dames zijn die ervaring hebben met deze uitslag of in hun omgeving.