6 Reacties
één maand geleden
Ik zou een doorverwijzing vragen naar een kindarts. Mijn oudste heeft het ook erg en zodra we maar 1x per dag de hydrocortison smeren vlamt het weer op. Nu met de kinderarts een allergie test ook gedaan om te achterhalen wat de eczeem veroorzaakt. En een smeerregime bepaald. Nu is het met fases goed te doen. Maar als hij weer flink met zijn knuffels heeft gespeeld (huisstofmijt allergie) dan helpt weer niets 😅
één maand geleden
Mijn zoontje van 3 maanden had ook heel erg eczeem op het gezicht. Bleef hij ook heel onrustig van en ik gebruikte de zelfde crème als die jij ook nu hebt
Je hebt 3 verschillende sterktes. Ik heb nu de middelste en alles is bijna weg! Ik zal er 1 sterker vragen en goed afbouwen en ernaast frambozen zalf om het vet te houden werkt echt heeel fijn!!
Succes met je kleintje ❤️
één maand geleden
Is heel persoonlijk wat helpt en wst niet
Ik heb al jaren eczeem en het vlamt af en toe flink op en dan helpt alleen hormoon zalf.
Alleen van hormoonzalf word de huid dunner, en dus weer gevoeliger voor eczeem. Dus te lang en te vask gebruiken is ook niet alles.
Het is vaak een cirkeltje waar je in zit. Mijn broertje had als baby heel- erg eczeem en hij heeft het nu niet meer. Ze kunnen er gewoon overheen groeien.
Tot die tijd zou ik het advies van de huisarts opvolgen en evt onderzoek doen naar de oorzaak van eczeem. Het kan getriggerd worden door diverse factoren, goed om dit te bespreken met huisarts.
Verwijzing naar kinderarts doen ze vaak pas bij echt moeilijk handelbaar eczeem waar niks meer tegen lijkt te helpen.
Ik zelf ben voor onze baby, met een gevoelige huid heel erg fan van weleda. In hun producten zit ook weinig ‘ troep’
één maand geleden
Je zou eens Lipikar douchegel en/of bodylotion kunnen proberen, het is van La Roche. Werkt hier perfect bij onze peuter waardoor hij geen hormoonzalf meer nodig heeft. Ik heb het aan meerdere ouders aangeraden die mij daarna vertelde dat het bij hun kind ook super werkt. Succes!
één maand geleden
Update: gisteren wederom bij de huisarts geweest!
Inmiddels heb ik een smeerschema gekregen, dus dat is wel even wat anders dan alleen die 4 dagen smeren die eerst geadviseerd waren.
Ons advies om mee te beginnen:
2x per dag smeren met de Hydrocortison crème in het gezicht en 2x per dag met de Triamcinolonacetonide zalf op de plekken op het lichaam. Binnen 4 weken wordt het afgebouwd, dus de frequentie neemt al snel af!
Tussendoor smeren we Vaseline-cetomacrogol in de zalf variant.
Ik heb heel wat bruikbare tips gekregen waar ik veel aan heb, dus dank daarvoor!