17 Reacties
21 dagen geleden
Zit het in de familie? Bij osn wel en onze dochter heeft het helaas ook geërfd. Lannette creme smeren. 1x pw inbad met vette badolie zonder teveel poespas
21 dagen geleden
Reactie op SietskeJulia
Zit het in de familie? Bij osn wel en onze dochter heeft het helaas ook geë ...
Ja helaas wel. Ik heb zelf allergieën.. welke vette olie gebruik je?
21 dagen geleden
Reactie op Keeley
Bepanthen eczeem crème, de baby variant.
Helpt die echt? Heb je er ervaring mee?
21 dagen geleden
Reactie op Ab itsme
Ik heb zelf eczeem en mijn oudste zoontje heeft het nog extremer. Wij smere ...
Mijn zoontje had ook cetamacrogol gekregen maar die hielp niet vandaar nu de Lanette, maar helpt ook niet. Ik denk dat wij nu dan ook de hormoonzalf krijgen.. helpt deze zalf bij jou zoontje?
20 dagen geleden
Reactie op Mommytobe.
deze badolie
20 dagen geleden
Reactie op Mommytobe.
deze huidolie
20 dagen geleden
Reactie op Mommytobe.
Mijn zoontje had ook cetamacrogol gekregen maar die hielp niet vandaar nu d ...
Heb je van cetomacrogol ook de 50% geprobeerd? Minder werkt bij ons iig ook niet. Ja de hydrocortison werkt erg goed. Al zijn we wel ook bij de kinderarts geweest, omdat we bijna niet kunnen afbouwen. Dus nu smeren we bijna standaard 1x per dag hydrocortison en als we een dag of 2 niet smeren vlamt het weer mega op
20 dagen geleden
Mijn eerste zoontje had ook hele erge eczeem, wij zijn uiteindelijk met hem bij de dermatoloog beland omdat de HA t ook niet meer wist en hebben een heel protocol moeten volgen met sterke hormoonzalf om t onder controle te krijgen. Bij mijn jongste ben ik daardoor extra alert. Ik hou bij opkomend eczeem de wangetjes vet met vaseline/paraffine zalf van de apotheek (op advies van dermatoloog) en voor dagelijks gebruik zijn wij groot fan van Tiny Todd. En niet te vaak douchen/in bad. Mijn jongste heeft nu af en toe beginnend eczeem op z’n wangetjes maar met deze trucs houden we t goed onder controle.
20 dagen geleden
Hier twee tips:
1. De Nappy change cream van D Skin Baby (niet alleen voor de billetjes maar ook voor uitslag, exceem te gebruiken)
2. Echte pure argan olie van argansouss puur werkt ook goed bij onze dochter. Elke dag smeren.