Mijn dochter is ruim 5 weken, maar ik maak me toch wat zorgen om een aantal zaken.
Enerzijds weent ze behoorlijk veel. Ik kan het ook vergelijken want het is mijn tweede dochter. Als ze wakker is en niet aan het drinken is, duurt het nooit langer dan 5 min dat ze niet aan het wenen is. In het begin viel het mij minder op, want dan sliep ze nog zoveel en dronk ze heel vaak en lang (iedere keer als ze weende legde ik ze gewoon voor het gemak aan de borst). Maar nu dat ze wat langer wakker is, besef ik dat als ze wakker is, ze eigenlijk nooit echt tevreden is.
Anderzijds lijkt ze ook niet echt op licht te reageren. Ze kijkt mij ook nog helemaal niet aan en kan als ik met mijn gezicht vlak bij haar ben en contact zoek, gewoon langs mij kijken. Oogcontact heeft ze nog nooit gemaakt. Maak me dus zorgen of ze wel (goed) ziet. Ik weet dat zicht nog volop ontwikkelt nu, maar bij mijn eerste dochter was dit toch anders.
Mogelijks zijn bovenstaande problemen ook gelinkt, dat ze door slecht zien ook niet tevreden is..
Ik moet straks naar kind en gezin dus ga het daar zeker bevragen, maar iemand die het herkent?