20 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje gilt/huilt soms ook in zn slaap als hij overdag wat onrustiger is geweest, heel kort maar klinkt heel sneu. 25 graden op t kamertje en laken en deken (of is het een dunne?) klinkt wel warm + nog slaapzakje. Als ze zo zweet zal ik toch laagje weghalen persoonlijk

3 maanden geleden

Mijn zoontje huilt ook soms in zijn slaap, is hier vaak maar een aantal halen en dan is hij weer stil. Komt hier vaak door de krampjes. Over de slaap uitrusting, ik zou toch een (of meerdere) laagjes weg halen. Onze zoon slaapt bij ons en onze kamer is ook 25 graden, hij ligt in zijn luier in de Love to dream slaapzak met een Kipkep op zijn buikje en verder niks.

3 maanden geleden

Heb ik hier ook wel eens gehad, was denk ik toch een droom. Qua slapen ligt de er veel te gevaarlijk warm bij!

3 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt in een lange mouwen romper en een mouwloze slaapzak. Warm zat hoor 🙏🏼

3 maanden geleden

Mijn 1e had dit ook. Echt een soort paniek gillen. Bij hem waren het echt nachtmerries, hij was dan zelf nog zo goed als in slaap en sliep ook zo weer door als je hem troostte. Ze kunnen zeker nachtmerries hebben, hoewel een baby volgens mij meer droomt in gevoelens dan beelden.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Mijn 1e had dit ook. Echt een soort paniek gillen. Bij hem waren het echt n ...
Mijne slaapt overigens met zn luier in een mouwloze puckababy. Soms met een katoenen rompertje als het s nachts wat iets minder heet is.

3 maanden geleden

Deken er vannacht af gelaten en alleen het hele dunne lakentje gedaan (+ 0,5 TOG puckababy + korte mouw romper). Ze ‘moet’ iets van een laken of deken over haar heen, anders slaapt ze heel onrustig. Ik denk toch dat het iets van een nachtmerrie was oid en dat ze daardoor ook zweette, door de paniek. Haalde haar net uit bed en ze was helemaal niet warm of bezweet. Wel nu ook alsnog veel eerder wakker dan gewoonlijk, dus denk dat ze toch ook last ervan heeft dat ze gisteren zo weinig geslapen heeft. Vandaag ga ik alleen middag slaapje even proberen en de rest beneden in de box en dan rustig opbouwen met overdag naar bedje!

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Mijne slaapt overigens met zn luier in een mouwloze puckababy. Soms met een ...
Ja mijne zweet snel, behalve in bed dan wordt ze vaak wakker van de kou haha.. had deken vannacht weggehaald en nog wel lakentje en haar nekje voelde lauwig nu dus denk dat dit goed is. Heb ook overigens niet het idee dat de graden kloppen op de babyfoon (staat hij ook om bekend), dus heb even een ander dingetje besteld om de graden te kunnen checken op haar kamertje

3 maanden geleden

Ik hoorde dat baby’s helaas niet huilen als ze het te warm hebben, wel met te koud, dus ik denk dat dat het niet is. Wel heb ik hier af en toe 1 hele harde huil in de nacht waarna ze doorslaapt. Het schijnt er ook mee te maken te hebben dat dat een fase is dat ze de slaapcycli aan elkaar gaan koppelen. Dus ik denk dat ze dan wakker schrikt en daarna weer verder slaapt

3 maanden geleden

Lauw is goed idd. Het Engelse gezegde is hard maar wel waar “hot babies die. Cold babies cry”. Dus je kan haar beter wat te koud aankleden dan te warm ‘s nachts. Hier korte mouwen romper en 0.5 tog puckababy zonder mouwen.

3 maanden geleden

Die van ons huilt ook wel eens in zijn slaap, zelfde als wat jij omschrijft, een harde kreet en dan is hij weer vertrokken… Niets om je zorgen over te maken hoor! Hoort erbij 😊

3 maanden geleden

Hier ook (8weken) laat heel veel scheten en veel poepluiers. Sliep ook door maar nu ook weer een nachtvoeding ...

3 maanden geleden

Mijn grote kindjes krijgen erge nachtmerries als ze snachts te warm hebben. Ik weet niet of baby’s al kunnen dromen maar misschien toch te warm. Proberen zonder laken en deken?

3 maanden geleden

Qua beddengoed gebruiken wij hetzelfde met die temperatuur hoot Soms halverwege even dekentje af als onze zoon onrustig is Hij kan zich goed warm houden, maar als hij langer slaapt wordt hij toch frisjes van het stil liggen Probeer van je eigen gevoel uit te gaan. Als ze diep in slaap zijn kun je gewoon even het nekje voelen en weet je genoeg. Elk kindje is anders hierin Ik vind je verhaal klinken als een nachtmerrie idd Gelukkig was ze snel weer rustig, kan me voorstellen dat je schrok!

3 maanden geleden

Ik merk wel dat onze baby na een sprongetje soms ineens andere geluidjes en huitjes heefr

3 maanden geleden

Ons meisje heeft ook wel eens een huiltje in haar slaap wat gewoon enorm hard en superzielig is! Door merg en been bijna. Ik spring er op af met een halve hartverzakking, ligt mevrouw gewoon te slapen

3 maanden geleden

Mijn dochtertje heeft dit vaak als ze in de draagzak zit. Een intens hard gil/krijs uit het niets, al slapend. Weet ook niet wat dit is aangezien ze het liefst wel in de draagzak slaapt

3 maanden geleden

Onze baby kan dit ook hebben, vaak als hij nét ligt te slapen. En dan toch ineens met een gek gillerig huiltje wakker worden

3 maanden geleden

Ik heb van een andere ouder gehoord dat kinderen harder kunnen gaan huilen als ze groter worden.

3 maanden geleden

Mij werd verteld dat baby’s dingen in de nacht verwerken, en dus ook in hun slaap. Zeker bij veranderingen lijkt het me niet heel gek. Zal wel even schrikken zijn geweest