Hoi mama’s,
Mijn kindje is 11 weken oud en zojuist (om 01.30u) werd ik gewekt door een intens verdrietig meisje. Mijn haren stonden recht overeind, zo hard en intens was de huil. Ik ben letterlijk uit bed gesprongen en naar haar kamertje gerend om haar op te pakken. Echt meteen na 1 seconde was ze stil. Ze was meteen rustig met nog wat snikken tussendoor.
Mijn vriend kwam inmiddels met een flesje melk aan. Maar ik heb de melk niet eens meer geprobeerd om te geven, want ik hoorde aan alles dat dit geen honger huil was. Ondanks dat ze dus allang stil was en al weer sliep (ze is zelfs niet eens wakker geweest denk ik) ben ik nog even in haar stoel blijven zitten met haar op mijn borst kroelend. M’n hart brak gewoon.
Nu ligt ze weer op haar kamertje en ik lig weer in m’n eigen bed, maar ik merk nu al dat ik niet ga kunnen slapen en heel alert ben. Want wat was dat huiltje..
Toen ik haar uit bed haalde was heel haar rugje nat van het zweten (puckababy), dus had ze het te warm en huilde ze daarom? Maar dat zou gek zijn.. want het is al heel de week 25 graden (of zelfs warmer) op haar kamer en slaapt al die dagen gewoon met puckababy, korte mouw romper, lakentje en dekentje. Dus waarom zou ze het nu ineens te warm hebben?
Of is ze ‘van het padje’ omdat wij vandaag gestart zijn met haar ieder slaapje overdag in haar eigen bed te laten doen ipv beneden in de box? Dit was namelijk niet perse een mega succes. Duurde lang om haar in slaap te krijgen in bed (terwijl ze in de box zo in slaap valt) en ze was steeds na 30 min weer wakker. Dus veel te weinig slaap gehad voor haar doen. Dus was dat het misschien?
Of was het een nachtmerrie? Kunnen kindjes van 11 weken dat al hebben?
Normaal slaapt ons kindje al 11 a 12 uur achter elkaar door, dus ik snap het niet. En natuurlijk vind ik het niet erg als ze huilt en ik moet haar ineens ‘s nachts een voeding geven. Dat gaat vast nog wel gebeuren, maar dit was gewoon echt een huil die ik nog nooit gehoord heb van haar.
Liefs, een bezorgde mama