8 Reacties
3 maanden geleden
Wauw 10 weken borstvoeding. Wat een mooi cadeau aan je kindje. Je mag super trots zijn mama🤍.
Ik spreek nog niet uit persoonlijke ervaring maar heb gelezen dat je een voeding per week kan afbouwen. Dus over circa 2-3 weken. Misschien lukt het wel sneller als je productie niet top is. Moet je even aanvoelen hoeveel stuwing je hebt. Belangrijk om het rustig te doen zodat je geen borstontsteking krijgt !
3 maanden geleden
Ik heb ook live bv gegeven, maar merkte dat hij elke keer na kort drinken stopte en dan was hij nog niet verzadigd dus gaf ik soms nog 30 of 60ml kv. Niet zoals ik het voor ogen had, maar hij ging huilen als ik hem bleef aanleggen. Vorige week begon hij na 3min al te huilen en soms al eerder en vertikte dan ook aan te happen, ben toen begonnen met kolven. Wat ik nu doe is in de ochtend en avond kolven en de rest wat ik niet redt qua hoeveelheid voeding vul ik aan met kv, in de nacht drinkt hij dan wel nog live en wat langer.
Het is mijn 4e kindje dus heb geen tijd om dan elke 3u te gaan kolven dus ik doe wat ik kan en denk dat dat het belangrijkste is. Doe wat je kan en wil en ga jezelf niks opleggen.
3 maanden geleden
Even een vraagje voor degene die gestopt zijn: mijn knul pakt met moeite flesjes, van het weekend hele dagen flesjes gegeven en we dachten dat hij het snapte. Maar nu doordeweeks weigert hij weer flesjes na aanbieden van de borst. Nu is mijn vraag; hoe ervaarden jullie kleine de overgang van borst naar fles? Ik denk namelijk dat ik dus rigoureus moet stoppen met de borst aanbieden, maar ik zie er zo tegenop om zijn “veiligheid” af te nemen.