Na 10 weken werd ik ineens ondanks ik borstvoeding geef ongesteld. Mijn borstvoeding was altijd vrij goed en als het inkakte was 1 of 2 dagen power kolven voldoende het weer op gang te krijgen.
Helaas nu niet. Ik heb zitten googlen en berichten terug gelezen en las gemengde reacties over borstvoedingsthee met name omdat er 2 ingrediënten zitten die worden afgeraden.
Ben toen in de stad waar ik woon gaan zoeken naar losse ingrediënten die bij borstvoedingssites lijken te helpen. Heb toen fenegriek gekocht (voor thee en capsules) en gezegende distel. Had nog zelf frambozenblad thee en heb die ook toegevoegd en losse steranijs.
Heb 3 thee eieren in een grote glazen kan gedaan en gevuld met kokend water. Drink 2 a 3 kannen thee per dag. Mijn borstproductie is tot mijn grote verbazing weer echt op gang gekomen!
Van met moeite 60-100 cc nu 140-200 cc per keer. Ik power kolf nog wel maar oh wat ben ik blij! Wilde deze tip met jullie delen. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
De thee is wel een beetje bitter en je krijgt er meer trek door. De bittere smaak is opgelost met een beetje honing. De trek die je krijgt met meer eiwitten/proteine eten.
Iemand anders nog tips met wat hielp?
Als me dit niet was gelukt was ik naar een lactatiekundige gegaan.