7 Reacties

één maand geleden

Poetsen zodra de eerste tand zichtbaar is. Wij deden bij de oudste direct met tandpasta, maar hij was al wel 9 maanden toen zijn eerste tandje kwam. Ik weet niet zeker hoe dat zit bij 4 maanden, onze dochter heeft nog geen tandjes namelijk.

één maand geleden

Direct als ze zichtbaar zijn moet je beginnen met poetsen. Met een klein beetje tandpasta, hoeft echt geen hele klodder maar wel iets. Wij gebruiken zelf die van de Kruidvat

één maand geleden

Ik poets ze wel, maar zonder tandpasta. Dat werd mij geadviseerd

één maand geleden

Ik volg onze zoon ook 4 maanden en 2 ondertandjes. Nog niet begonnen met poetsen.

één maand geleden

Mijn dochter heeft ook al 2 tandjes, poets ze met een vinger tandenborstel zonder tandpasta

één maand geleden

Zodra de tandjes door zijn doe je er goed aan om 1x per dag met tandpasta te poetsen. Vanuit de oudste werd er elmex geadviseerd, omdat daarbij de overstap naar volwassen tandpasta minder groot is. Je kunt met een vingertandenborstel of gewoon een babytandenborstel. Bij de oudste heb ik meteen een tandenborstel gebruikt en dat ging prima. Als de tandjes hier door zijn krijgt hij ook meteen een tandenborstel

één maand geleden

Hier zijn sinds een maand ook twee tandjes doorgekomen. Wij gebruiken deze tandpasta van Weleda, die zonder fluoride is. Dat was een bewuste keuze, omdat wij zelf ook geen fluoride tandpasta gebruiken. Het leek ons logisch om dit voor hem ook zo te doen, maar volg vooral je eigen gevoel hierin!