De misselijkheid is weer toegeslagen deze zwangerschap. 😵💫
Ik ben op zoek naar inspiratie voor (zoute) tussendoortjes, snacks of kleine gerechten die er bij jou goed in gaan! Misschien brengen we elkaar een beetje op ideeën. 😊
Hier komkommer met aromat😂! Of wat nootjes.. En een paar zoute sticks gaan er ook altijd wel in😂 Ik heb ook echt helemaal een zout-craving 😂. Dus ik moet wel echt oppassen met mijn zout-inname 😂❤️
Gisterenavond een bak nachochips mét kaasdip... Hoe zouter hoe beter.
Ik ben overigens niet misselijk maar overdag erg "weeïg." heb nergens zin in, vooral niet in drinken maar merk dat eten wel helpt tegen dat gevoel. Omdat ik dus overdag minder eet en het gevoel savonds afneemt zit ik savonds op de bank te snaaien! haha oops
Hey! Wat balen dat je zo misselijk bent. Hier wat snacks die ik eet: rijstwafels/ cracker met smeerkaas of Hüttenkäse en komkommer of pindakaas, olijven, studentenhaver, groenten (wortel, komkommer) met een dip (humus of tzatziki), gekookt ei met een beetje zout (alleen kan ik echt niet tegen de geur nu) een klein yoghurtje, brood en een glas bouillon. Ik drink ook graag gemberthee als ik misselijk ben ☺️
Hier ook dramatisch en vooral droog brood, maar omdat bouillon eergisteren goed ging heeft mijn man gisteren vegan Tom kha soep gemaakt en dat ging gelukkig goed.
Bij mij gaan noten, eieren en zachtje kaasjes (la vache quirit, brie, geitenkaas) er goed in.
Samen met salami (ja, ik weet wat afgeraden wordt) ook meteen zo'n beetje het enige voor mij.
Valt mij wel op dat er ook op veel: 'melk en room' staat maar niet 'gepasteuriseerd'. Anderzijds staat er ook niet op dat het rauwe melk is.
Dus ik eet het maar gewoon niet.
Alles wat super kruidig is, nasi, bami, saoto soep, kip masala, bittere groenten (sopropo, Antroewa)
Ineens wil ik alleen maar Surinaams Hindoestaans of Indiaas eten. En het probleem is dat ik maar een paar gerechten kan koken, dus mijn moeder kookt nu soms voor ons.