23 Reacties

2 jaar geleden

Ik ga het beste op banaan en tosti haha, maar ik kan ook nog wel wat tips gebruiken!

2 jaar geleden

Hier komkommer met aromat😂! Of wat nootjes.. En een paar zoute sticks gaan er ook altijd wel in😂 Ik heb ook echt helemaal een zout-craving 😂. Dus ik moet wel echt oppassen met mijn zout-inname 😂❤️

2 jaar geleden

Op het moment eet ik het liefste naanbrood. Gewoon zo, zonder beleg. Wel de variant met knoflook en koriander voor wat smaak :)

2 jaar geleden

Ik leef momenteel op crackers met kaas. Ik varieer met het soort crackers 😬

2 jaar geleden

Ik ben helemaal fan van tomaten groente soep en van brie met honing 😅

2 jaar geleden

Reactie op YentelN

Ik ben helemaal fan van tomaten groente soep en van brie met honing 😅
Brie wordt toch afgeraden tijdens zwangerschap?

2 jaar geleden

Gisterenavond een bak nachochips mét kaasdip... Hoe zouter hoe beter. Ik ben overigens niet misselijk maar overdag erg "weeïg." heb nergens zin in, vooral niet in drinken maar merk dat eten wel helpt tegen dat gevoel. Omdat ik dus overdag minder eet en het gevoel savonds afneemt zit ik savonds op de bank te snaaien! haha oops

2 jaar geleden

Hey! Wat balen dat je zo misselijk bent. Hier wat snacks die ik eet: rijstwafels/ cracker met smeerkaas of Hüttenkäse en komkommer of pindakaas, olijven, studentenhaver, groenten (wortel, komkommer) met een dip (humus of tzatziki), gekookt ei met een beetje zout (alleen kan ik echt niet tegen de geur nu) een klein yoghurtje, brood en een glas bouillon. Ik drink ook graag gemberthee als ik misselijk ben ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Veer1998

Niet als de kaas gemaakt is van gepasteuriseerde melk!

2 jaar geleden

Reactie op Lisa1320

Op het moment eet ik het liefste naanbrood. Gewoon zo, zonder beleg. Wel de ...
Ik ook! Maak je het zelf of heb je die van patak ?

2 jaar geleden

Reactie op Veer1998

Je mag het eten als het gepasteuriseerd is

2 jaar geleden

Voor de zoute trek vind ik de rijstcrackers van van der meulen altijd errug lekker! Zelfs voor ik zwanger was 🤭

2 jaar geleden

Hier ook dramatisch en vooral droog brood, maar omdat bouillon eergisteren goed ging heeft mijn man gisteren vegan Tom kha soep gemaakt en dat ging gelukkig goed.

2 jaar geleden

Bij mij gaan noten, eieren en zachtje kaasjes (la vache quirit, brie, geitenkaas) er goed in. Samen met salami (ja, ik weet wat afgeraden wordt) ook meteen zo'n beetje het enige voor mij.

2 jaar geleden

Ik kan er zelf ook een toevoegen: stroopwafels (gesmolten op de thee of in de magnetron 🤤)!!

2 jaar geleden

Reactie op Lys94

Je mag het eten als het gepasteuriseerd is
Valt mij wel op dat er ook op veel: 'melk en room' staat maar niet 'gepasteuriseerd'. Anderzijds staat er ook niet op dat het rauwe melk is. Dus ik eet het maar gewoon niet.

2 jaar geleden

Cracotte crackers met roomboter en kaas, maiswafels met kaassmaak en kaasstengels van de Lidl (ik zie wel een lichtelijk kaas thema)😂

2 jaar geleden

Alles wat super kruidig is, nasi, bami, saoto soep, kip masala, bittere groenten (sopropo, Antroewa) Ineens wil ik alleen maar Surinaams Hindoestaans of Indiaas eten. En het probleem is dat ik maar een paar gerechten kan koken, dus mijn moeder kookt nu soms voor ons.

2 jaar geleden

Reactie op Blue2607

Valt mij wel op dat er ook op veel: 'melk en room' staat maar niet 'gepaste ...
Het moet erop staan als het ongepasturiseerd is, dus je kunt er vanuit gaan dat het veilig is als dat er niet op staat.

2 jaar geleden

Reactie op Blue2607

Valt mij wel op dat er ook op veel: 'melk en room' staat maar niet 'gepaste ...
De supermarkten mogen alleen gepasteuriseerd of gesteriliseerde producten verkopen. Dit betekent dat het altijd verhit is.