9 Reacties

9 dagen geleden

Ik deed na aantal keren te oegenen halve avocade met een half gekookte ei (puree) En pindakaas met zoeteaardappel bijvoorbeeld en daarna een beetje pindakaas op een theelepel. Mn dochter van 24 mei vindt het echt niks lukt nog geen 4 lepeltjes maar is niet erg gwn elkedag oefenen

9 dagen geleden

Hier vanaf 4 maanden begonnen met oefenhapjes en toen wat pindakaas door fruit hapje (Peer, banaan, appel etc.) Of wat ei met avocado. Ei met spinazi wil ik nog proberen. Maar ze lust bijna alles wat ik haar aanbiedt wel.

9 dagen geleden

Wij zijn rond 6 maanden begonnen met hapjes (rapley) en hebben een babylepeltje met een klein beetje pindakaas/notenpasta gegeven wat ze eraf sabbelde

9 dagen geleden

En als je het probeert, overdag doen en doordeweeks. Niet savonds of weekends. Mocht er dan wat zijn, dan kan je sneller de huisarts of iets bellen. Kleine tip :)

9 dagen geleden

Reactie op Maanlicht

Wij zijn rond 6 maanden begonnen met hapjes (rapley) en hebben een babylepe ...
Nog nooit gehoord van rapley maar heb het even opgezocht. Maar heb je dit gedaan toen je kindje tandjes had of zonder tandjes?

9 dagen geleden

Reactie op BiancaKarolien

Nog nooit gehoord van rapley maar heb het even opgezocht. Maar heb je dit g ...
Onze baby heeft nog geen enkele tand :) je kunt grote stukken groenten/fruit introduceren en ze kunnen er op sabbelen/zuigen/kauwen om structuren te ontdekken en niet perse om zich te vullen, vooral omdat melk nog de hoofdvoeding is tot 1 jaar

9 dagen geleden

Rond 9/10 krijgt ze fruit. Einde van de middag, rond 17/17:30 groente hapje. Laatste dagen brood met roomboter of pindakaas op. Dat gaat heeeeeel goed in, ze is er dol op. Ei prakken we met avocado. Dat gaat ook goed in.

9 dagen geleden

Reactie op Medska

Rond 9/10 krijgt ze fruit. Einde van de middag, rond 17/17:30 groente hapje ...
Brood tussen de middag btw en ei/avocado als fruithap*

9 dagen geleden

Wij begonnen met een beetje pindakaas op banaan, toen dat goed ging steeds wat meer en nu eet hij een hele boterham met pindakaas. Ei zijn we gaan bakken en in stukjes aangeboden door een groentehap, inmiddels maken we omelet en snijden we in reepjes die hij kan eten. Wat al gezegd is; begin doordeweeks en overdag. Mocht er wat zijn, dan kan je sowieso meteen ergens terecht!