Hallo allemaal,
Ik heb het mezelf een beetje lastig gemaakt. Wij leggen onze dochter altijd tussen 7 en 8 s avonds in haar eigen kamer in de wieg. Als wij naar bed gaan pakken we haar slapend op en leggen we haar in de cosleeper, succes natuurlijk niet gegarandeerd.
Als ze blijft slapen dan doet ze dit vaak tot 2:30 met af en toe een uitschieter tot 4:00. Nu hebben we het in bed leggen in haar eigen kamer juist gedaan zodat ze went. Nu zitten we er over na te denken om haar dan te laten liggen. Maar ik wordt er emotioneel van omdat ik dan haar eerste signalen mis en ze pas voeding krijgt als ze echt huilt. Hoe hebben andere ouders dit ervaren ? Ze is nu ruim 2 maanden oud maar ik voel me zo schuldig/verdrietig om haar niet naast me te hebben s nachts als wij ook in bed liggen. Maar aan de andere kant is het ook voor haar niet fijn dat we haar in haar diepe slaap verplaatsen.
Hebben er mensen tips ? Zou ik haar dan gewoon bij de volgende voeding mee nemen naar de co sleeper ipv terwijl ze nog slaapt. Of is het nu omdat het goed gaat tijd om haar volledig over te zetten. Ik vond het eerst al moeilijk om haar s nachts naar boven te brengen zo ver bij me weg, en nu is eigenlijk heel natuurlijk de volgende stap aangebroken, maar ik krijg er een ontzettend schuldgevoel van. Ook een beetje einde van een tijdperk dat ze niet meer naast me ligt. Als ik berederneer dat ik haar mee kan nemen s nachts als ze wakker wordt voor een voeding en dat we evengoed nog kunnen knuffelen s morgens als ze wakker wordt voor de dag weet ik dat het ook goed zal zijn. Maar ik zit zo vol twijfels ...