21 Reacties
7 dagen geleden
Ik heb een bakfiets en het was echt mijn beste aankoop ooit.
* in de regen en kou zitten ze altijd droog en warm, met een regenkap
* baby kan al mee vanaf 3 maanden
* je kunt kinderen én boodschappen en eventueel zelfs buggy mee
* ze zitten veiliger in de bak dan op een voorstoeltje
Sinds ik de bakfiets heb doe ik alles in een straal van 15 km met de fiets ipv de auto, ik vind het zo veel handiger en leuker! Met een gewone fiets en kindjes vond ik het vrij zwaar en onhandig en dan ging ik met regen oid niet naar buiten. Nu wel!
7 dagen geleden
Ik heb beide. Bakfiets met twee kindjes nu het handigst, omdat de baby nog niet op de gewone fiets kan. Ook fijn dat je andere spullen makkelijk mee kan nemen, zoals een buggy en tassen. Wel een stuk logger, dus als het niet nodig is, pak ik liever de gewone elektrische fiets met m’n zoontje van 2 achterop. Weet nog niet welke mijn voorkeur gaat hebben wanneer de jongste ook in een fietszitje mag, maar voorlopig vind ik beide onmisbaar. Ik heb trouwens geen rijbewijs, dus doe alles met de fiets.
7 dagen geleden
Ik doe het momenteel met een gewone fiets en fietskar. Heftig wel (gewichtjes zijn 11kg, 7,5kg en de kar weegt ook 10kg). Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen een elektrische fiets en een longtail en denk dat ik voor het 2de zal gaan. Deze is een pak wendbaarder dan een bakfiets, en kan in alle fases van baby/peuter/kind gebruikt worden.
7 dagen geleden
Reactie op Camille_
Ik doe het momenteel met een gewone fiets en fietskar. Heftig wel (gewichtj ...
Oh echt, kan een baby mee in een longtail? In een maxicosihouder oid? Dat klinkt wel heel interessant!
6 dagen geleden
Ik zweer bij de elektrische fiets. Een goede met een stevig frame, als je frame minder stevig is wordt het al gauw erg wiebelig met kindjes op de fiets. Ik heb nu een pegasus en die is echt fantastisch, staan bekend om hun stevige frame.
Bakfiets vind ik voor t oog onwijs leuk, maar in het verkeer mega lomp en onhandig, en daardoor voelde het voor mij ook minder veilig. Met een normale fiets ben je veel wendbaarder.
Zo'n urban arrow achtig ding heb ik nooit geprobeerd dus daar kan ik niks over zeggen.
6 dagen geleden
Hier een lovens bakfiets. Kost wat, heb je ook wat. Ideaal.
Baby gaat mee in de maxi cosi in speciale houders.
5 dagen geleden
Hier elektrische fiets met fietskar, echt heel blij mee. Zoals al gezegd, makkelijk los te koppelen en dat als wandelwagen te gebruiken, bijvoorbeeld ideaal met boodschappen doen in het dorp. Ik laat em bij de opvang achter en fiets dan heerlijk door naar m’n werk. Baby in een hangmat, hij vind het echt super leuk.
VRIEND
5 dagen geleden
Ik volg even! Heb nu een gewone fiets waar mijn dochter van 4 achterop gaat (en toen ze kleiner was voorop, ging prima!), maar nu met kindje erbij twijfel ik ook om iets extra's aan te schaffen (wij hebben deelauto dus die gebruiken we niet zo vaak, het meeste doe ik nu te voet met wandelwagen en buggyboard). Wij wonen in de stad en hebben wel smalle achterom dus vrees dat een bakfiets wel lastig wordt of het moet een heel smal exemplaar zijn. Goed om te lezen over de fietskar, voelt voor mij wel spannender op 1 of andere manier omdat je kindjes dan achter je zitten ipv voor..?
5 dagen geleden
Reactie op mama-irt
Ik volg even! Heb nu een gewone fiets waar mijn dochter van 4 achterop gaa ...
Snap ik, had ik eerst ook, maar je kan een achteruitkijkspiegel op je fiets zetten zodat je nog een beetje kan zien wat er gebeurt
5 dagen geleden
Ik heb al 3 jaar een bakfiets (urban arrow) en kan echt niet zonder. Doe er alles mee, hond erin, peuter van 2, baby in maxicosi, buggy. Echt fantastisch, zou niet zonder kunnen
5 dagen geleden
Reactie op mama-irt
Ik volg even! Heb nu een gewone fiets waar mijn dochter van 4 achterop gaa ...
Ja gebeuren ook veel ongelukken mee, vooral omdat auto’s niet verwachten dat er nog iets achter een fiets aankomt. Zou daar wel rekening mee houden! Mijn man werkt op de eerste hulp en fietskar + trampoline komen er hier in huis dus niet in 🤣