14 Reacties
2 maanden geleden
Je hebt een chat van Elvie! Ik zou het gewoon vragen 😅 klinkt niet gek
2 maanden geleden
De aansturingsmodule kan niet in de koelkast, dit staat in de handleiding van de Elvie. Ik zal een screenshot toevoegen. Ik deed altijd een dopje op het opvangbakje en de rest van de losse onderdelen deed ik in een ikea zakje. En dan de melk en onderdelen in de koelkast en de aansturingsmodule gewoon op kamertemperatuur bewaren.
2 maanden geleden
Reactie op Daniqueb3
Vgm mag je de voedingen van 2 momenten kolven niet samenvoegen, maar wel al ...
Je mag overigens voedingen gewoon samenvoegen, mits op dezelfde temperatuur. De houdbaarheid van de oudste melk geldt dan. Dus als voorbeeld: als je om 11.00 uur en 15.00 uur kolft en dit beide keren in een bakje in de koelkast zet, mag je dat samenvoegen wanneer het beide gekoeld is. Je kunt hier meer informatie over vinden op de site van la leche league.
2 maanden geleden
Reactie op Wilmaxx
Oh wauw dankjewel!
Spoelde je de losse onderdelen dan ook niet af voordat ...
Nee ik spoelde het niet om. Dat hoeft ook niet, zo lang je de onderdelen in de koelkast zet. Ik waste alles aan het eind van de dag af. Volgens mij heb je ook speciale reinigingsdoekjes die je kunt gebruiken om tussendoor schoon te maken, maar die heb ik nooit gebruikt
2 maanden geleden
Reactie op Daniqueb3
Vgm mag je de voedingen van 2 momenten kolven niet samenvoegen, maar wel al ...
Jawel hoor, dat is geen probleem. Zolang ze melk van de 2 sessies maar beide dezelfde temperatuur heeft. Dus eerst de 2 flesjes in de koelkast en dan samenvoegen. En niet een flesje van kamertemperatuur bij een koelkastkoud flesje voegen. 😄
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/
2 maanden geleden
In mijn ervaring wordt een kolf moeilijker schoon te maken als je deze niet direct leegt en afspoelt met water. Ik heb zelf een YouHa met een dubbele set onderdelen zodat ik onder werktijd alles alleen met water hoef te spoelen. In de avond was ik dan alles netjes af met een sopje, steriliseren etc. Geen idee of dat met een Elvie ook kan, dan is dat misschien een overweging
2 maanden geleden
Reactie op leen456
Hey! Welke koeltas gebruik jij? Ik moet binnenkort ook aan het werk en gebr ...
Hoi! Ik heb deze gekocht.. ideaal! Ik kolf twee keer per werkdag dus neem 4 kleine flesjes mee met 2 koelelementen speciaal voor flesjes. Bovenin doe ik de kolf, mijn lunch en een hydrofieldoek om de kolf in te bewaren tussen de kolf momenten in. Werkt super!