5 Reacties

3 maanden geleden

Ja hier ook, maar gaat ook gepaard met kramp/scheetjes.. 1e keer schrok ik ook zo erg, zaten toevallig toen op nacontrole bij de vk en die herkende het wel direct als een kramppaniek

3 maanden geleden

Herkenbaar! Baby is hier 7 weken. Hier gebeurt dat vaak bij slapen en dan ineens schrik, armen omhoog, ogen puilen uit, verstijfd en lijkt zelfs even geen adem te halen. Is echt een naar gezicht... geen idee wat het is.

3 maanden geleden

Ja doet mijn dochter van morgen 11 weken ook! Vooral met traplopen als we naar beneden gaan en ze kijkt vooruit. ( nu draaien we ze dus om) echt heel zielig. Zwaartekracht las ik ook ergens waar ze bewust van worden, dus een soort angst om te vallen

3 maanden geleden

Hier ook! Baby van 9 weken doet dit soms sinds enkele weken. Het lijkt erg op het “moro reflex” Onze dochter schrikt dan van een geluid of iets anders, gooit haar armpjes omhoog met de handjes open. Kijkt verbaast en begint heel hard te huilen. Wat helpt bij ons is om haar vast te pakken en soort van in te bakeren. Dit schrik reflex is schijnbaar heel normaal en verdwijnt meestal rond de 4 maanden.

3 maanden geleden

Is het bij jullie dan ook echt rood aangelopen gezicht en totaal verstijven? Ze strekt haar benen naar boven toe bijna en trilt op een manier alsof ze heel veel kracht zet zegmaar (een beetje een hysterische versie van een poep hoofd)