15 Reacties
2 jaar geleden
Heb je misschien last van obstipatie??
Lucht in darmen kan echt super zeer doen! Ik weet er alles van..
2 jaar geleden
Ik heb het ook, ook als ik niet zwanger ben maar het doet wel meer pijn als ik wel zwanger ben. Waarschijnlijk gewoon obstipatie. Als je de dokter belt krijg je er zakjes voor die laxerend werken. Zijn echt goor, maar werken wel goed. En anders gewoon vezelrijk eten. Kiwi's helpen bij mij wel goed😅
2 jaar geleden
Precies hetzelfde gehad.. inderdaad even de huisarts bellen die geeft je "poepzakjes" ontzettend vies maar helpt zeker! En kiwi's eten. Zelf langer als een week niet naar de wc geweest dus kreeg zelfs klysma's
2 jaar geleden
Bij mij helpt het om écht om mijn dieet te denken: alles volkoren, voldoende fruit en géén koolzuur. Misschien helpt het ook bij jou!
2 jaar geleden
Oohh hier enorme buikpijn door die darmen😭 Ben ook wel bekend met spastische darm syndroom. Iets wat heel erg helpt is buik massage terwijl je op het toilet zit. 5x links om en dan 5x rechts om met 2 handen, ronde beweging maken, zie afbeelding. Vaak voel je dan de lucht verplaatsen en kan je met lichte druk toch die lucht eruit krijgen. Daarna staant nog is 5x links en rechts om en daarna warme kruik op bed erbij. Helpt hier echt heel goed maar elk lichaam is anders, dus hopelijk heb je er iets aan. Weet precies hoeveel pijn dit kan geven dus hopelijk gaat het gauw over! Veel sterkte🥰

2 jaar geleden
Pas op met diarree, als dit langer duurt even weer aan de bel trekken want het kan overloop diarree zijn. Dan zit er ergens wat ontlasting vast! En kun je wellicht een klysma vragen.
2 jaar geleden
Reactie op Lovexo
Net bij de huisarts geweest, ik zit vol lucht en onderin zit een verstoppin ...
Veel beterschap verder. Hopelijk ben je er gauw vanaf!
2 jaar geleden
Reactie op Lovexo
Hoelang duurde het voordat de zakjes zn werk gingen doen? Dit is nu dag 2 d ...
Als het niet helpt moet je echt weer bellen! Misschien moet je dan een microlax kleine klysma..
2 jaar geleden
Reactie op Lovexo
Hoelang duurde het voordat de zakjes zn werk gingen doen? Dit is nu dag 2 d ...
Ik zat ook heerlijk verstopt laatst en toen duurde het echt 4 en halve dag met plantaardige vezelzakjes🤢 voordat pas zijn werking deed helaas.
(Stomme informatie die niemand wilt lezen eigenlijk maar het deed echt zeer en kon daarna vaseline op mijn kont smeren om het te verlichten)
2 jaar geleden
Reactie op Lovexo
Ik heb gister een klysma gezet hier kwam iets ontlasting vrij maar dit gaf ...
Ik herken het wel van cliënten op het werk (verpleegkundige). Zij hadden de verstopping dan te hoog zitten voor een microlax o.i.d. en kregen dan een hoogopgaand klysma. Als de huisarts aangeeft dat het bij jou laag zit zou het bij jou een andere oorzaak moeten hebben. Maar als ik jou was zou ik inderdaad morgen nog een klysma proberen. Mocht dat echt niet werken gewoon maandag weer de huisarts bellen. Misschien heeft de buikpijn nog wel een andere oorzaak? Gebruik je de zakjes ondertussen nog? En hoeveel per dag?
2 jaar geleden
Reactie op Lisa1320
Ik herken het wel van cliënten op het werk (verpleegkundige). Zij hadden de ...
Ook de zakjes gebruik ik maar ook pas 3 dagen. Ik mocht er 1 per dag maar heb het nu zelf aangepast na 2 per dag. Ik heb eergister na de klysma iets ontlasting (dun) gehad en gister vanzelf 2x kleine hoeveel ontlasting (dun) gehad. Ik merk dat mn pijn wel iets minder is maar merk gewoon dat er nog een blokkade zit. Ik probeer straks idd nog een keer een klysma en anders neem ik morgen weer contact op met de huisarts..