45 Reacties
2 maanden geleden
Ik had bij mn twee bevallingen rugweeen met uitstraling naar mn benen.
Helaas duurde bij de eerste de bevalling ook drie dagen. Toen we de derde nacht ingingen en ik helemaal uitgeput was en de pijn echt onhoudbaar vond ben ik ingeleid en heb ik om een ruggenprik gevraagd. Ik herinner mij vooral de changrijnige nachtzuster die het hartje van de baby kwam controleren en vroeg: ‘doet het nou echt zoveel pijn?’ Gelukkig had ik met een ballon ineens snelle ontsluiting. Tijdens het persen viel ik tussen de persweeen door in slaap, zo uitgeput was ik. Ik kijk scheel op de foto’s met de kleine 🫣 de weken erna kon ik niet rechtstaan van de rugpijn. Mijn vriend moest de kleine verschonen en tillen want dat lukte mij niet.
Met de tweede zwangerschap ook rug en beenweeen gehad. Wel (‘maar’) 1,5e dag weeen gehad, een bevalbal was mijn beste vriend en het persen ging heel snel. Ben in bad bevallen met mn vriend die hard op mn onderrug duwde. Ging veel beter (ook geen medicatie gehad).
2 maanden geleden
Pff ja enkel rug weeën echt geen aanloop niets weeën storm tot ik mocht persen. Goddank was de ontsluiting volledig binnen 4,5 uur want dat was de ergste pijn die ik ooit gevoelt had, van elke wee galmde te pijn na tot de volgende. En ik bleef maar spugen ook. Dacht ook telkens dat poepen verlichting zou geven dus heb zo vaak op de wc gezeten haha. Laatste uur in een soort waas doorgebracht, kon niet meer praten of denken van de pijn tussen de weeën door sliep ik bijna van vermoeidheid maar mijn meisje was er evengoed met maar 19 minuten persen . Ik ben trots op mijn lichaam maar besef me wel dat ik super eigenwijs ben om het volledig zonder pijnstilling te hebben gedaan. Ik zei dat aan het begin en ze zijn er daarna nooit meer over begonnen. En ik wilde me niet laten kennen. Maar alles is waar want een week na m'n bevalling miste ik hoe speciaal ik mij toen net voor en direct na de bevalling voelde en zou t zo weer opnieuw doorstaan 😅
2 maanden geleden
Ik heb een weeën storm met rugweeën gehad tot dat ik vervolgens een weeën storm met pers weeën kreeg. Mijn vriend moest en zal heel hard tegen druk geven op mijn onderrug en mocht absoluut niet meer weg of er vanaf. Dan maar in zijn broek plassen zei ik 🫣
2 maanden geleden
Bij beide bevallingen alleen maar rugweeen gehad. De oudste was een sterrenkijker en duurde lang maar was goed op te vangen op zo'n bal en met flinke tegendruk van mijn man. Onze 2e is, onverwacht, in bad geboren. Ik wilde in bad om de weeen op te vangen en zat er net 10 min in en toen kwam hij al. Ik zou niet weten hoe andere weeen voelen maar ik denk dat het sowieso allemaal niet heel erg lekker is.
2 maanden geleden
Ik heb alleen maar rugweeën gehad, zo naar 😐 Ik kon niet liggen of zitten dus moest de hele tijd blijven staan, lopen of bouncen op de yogabal. Erg vermoeiend. Mijn man heeft veel op mijn onderrug geduwd. Tens werkte helaas niet echt. De rit naar het ziekenhuis was hels 🥲 daar kreeg ik steriele waterinjecties. Had er nooit van gehoord maar het deed wel wat. Daardoor kon ik uiteindelijk wel op mijn rug het laatste stukje van de bevalling de persweeën opvangen.
2 maanden geleden
Hier ook 2x alleen rugweeën gehad. Bij m'n eerste bevalling was ik blij om na 12u ploeteren een ruggenprik te krijgen. Ik wist niet wat mij overkwam. M'n jongste heb ik 12u over gedaan maar ze is thuis geboren als sterrenkijker met opnieuw die helse rugweeën. Dankzij de tens en tegendruk van m'n partner heb ik het (net aan 🤣) overleefd.
2 maanden geleden
Bij m’n 1e alleen rugweeen, vond het killing en mijn man moest echt volle bak tegendruk geven tegen de pijn. Hij had verzuurde armen en mijn rug was daarna helemaal beurs😬 Bij m’n 2e nu had ik buik en rugweeen tegelijk en dacht dat ik gek werd. Kon echt geen houding meer vinden. Met buikpijn wil je voorover leunen en rugpijn achterover maar dat gaat niet tegelijk🙈 ik ging kapot, maar uiteindelijk ging het ineens best snel en zonder pijnbestrijding bevallen
2 maanden geleden
Reactie op mama-irt
Hier ook bij mijn eerste en bij mijn laatste bevalling (morgen 12 weken gel ...
Wat een goede omschrijving 😂 iemand vroeg laatst hoe voelt dit maar ik kon het niet uitleggen..
2 maanden geleden
Ooh man ja hier ook wat een hel!Had weeën in de rug en bovenbenen. Had een tens apparaat en de eerste 9uur werkte t wel en in combinatie met tegendruk kon ik ze nog opvangen ,maar na 11 uur ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar ik meteen een ruggenprik kreeg 😅
Wat een verademing want kon na 11 uur weer liggen , wat door die weeen echt niet meer ging 😂
2 maanden geleden
Ja ook gehad was echt vreselijk. Buikweeën waren hierbij heel prima te doen, maar die rugweeën…. Ik hield het niet meer kon geen houding (onder de douche of met tegendruk niets hielp meer op een gegeven moment. Lag te kronkelen uiteindelijk van de pijn. Heb toen kort PCA pomp gehad, hierdoor kon ik iets wegzakken tussen de weeën door. Deed verder niks op de intensiteit van de rugweeen zelf.
2 maanden geleden
Hier ook rugweeen! 😅 ik kijk niet positief op mijn bevalling terug, wat een hell bevalling!
Had gezworen om zonder pijnstillers te doen, maar ik kreeg het niet meer geregeld. Eenmaal ruggenprik ingezet was, bleek naald verkeerd te zitten en ik alsnog alles gevoeld heb… 😅 alles en iedereen gevloekt daar🙂↔️😅
Opgegeven moment bleef ik op 5cm ontsluiting hangen en kreeg weeen opwekkers. Wat een verschrikkelijke combinatie met rugweeen. Ik dacht oprecht dat ik dood ging😅🙂↔️
2 maanden geleden
Hai,
Mijn 1e bevalling had ik alleen maar rug weeën en helaas deze 2e bevalling weer.
Mijn 1e bevalling heeft lang geduurd (+-18 uren). Ik vond het erg pittig en heftig, het enige wat enigszins afleiding gaf was het tens apparaat en tegendruk van de vuisten van mijn man op mijn onderrug.
Mijn 2e bevalling, 3 maanden terug, wederom dus weer alleen rug weeën. Alleen verliep deze bevalling echt zoveel sneller en ben ik na start van echt stevige weeën in 3 uurtjes tijd bevallen.
2 maanden geleden
Reactie op mama-irt
Hier ook bij mijn eerste en bij mijn laatste bevalling (morgen 12 weken gel ...
Denk dat dit de meest treffende omschrijving is ja. 🤣
Echt een klote gevoel.
2 maanden geleden
T gekke is dat het ook al weer heel ver weg voelt voor mij en ik rationeel wel weet dat het afzien was maar ik me dat fysiek en emotioneel niet meer voor de geest kan halen.
2 maanden geleden
Reactie op waitingstar
Denk dat dit de meest treffende omschrijving is ja. 🤣
Echt een klote gevo ...
Ja dat denk ik ook😅
2 maanden geleden
Bij mijn eerste bevalling rugweeën gehad icm been en bij de 3e bevalling. Weet nog wel bij de eerste dat het heel intens was, maar toen mijn vliezen braken bij 9 cm er een golf van verlichting kwam.
Beide bevalling geen pijnstilling gehad. Bij de eerste tot het einden onder de douche gestaan en bij de andere voorover gebukt het opgevangen met mijn hoofd op het bed, afwisselend zittend op de massage bal en staand.
Bij de eerste had ik nog een aantal dagen last van mijn stuitje en ontzettend spierpijn door de beenweeën, bij de 3e nergens last van naderhand.
Beide keren kijk ik er goed op terug. Het was op dat moment intens en pijnlijk, maar je deed het ergens voor. Ik vond de weeën bij mijn miskraam van 11 weken heftiger en vervelender… ook omdat je er mentaal heel anders tegenaan kijkt.
2 maanden geleden
Hier ook eerste en tweede bevalling rugweeen. Eerste bevalling duurde 72 uur, dagen er na spierpijn gehad, tweede bevalling baalde ik heel erg dat het weer alleen rug weeen waren vrij snel aan over kunnen geven dat het zo is. Soepele bevalling gehad van ongeveer 6 uurtjes in bevalbad 😍