7 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb bij onze zoon in mei 2022 een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. Ik was mega zenuwachtig en zag er ontzettend tegenop, maar wat was het een fijne ervaring! Natuurlijk was het herstel pittig, het is een grote buikoperatie, maar ook dat is me achteraf gezien ontzettend meegevallen. Al op de ok werd onze zoon, tijdens het hechten, op mijn borst gelegd en begon hij te zoeken naar drinken en uiteindelijk dus ook al daar te drinken. Hij is op de ok heel snel gecheckt door de zuster en is daarna niet meer bij me vandaan geweest, huid op huid terug naar de afdeling. Heel lief en geruststellend personeel en toen hij uit de buik gehaald word, door een luikje met doorzichtig folie mee kunnen kijken. We werden gekoppeld aan een verpleegkundige die mij en de papa er die hele dag doorheen geloosd heeft en ook mee ging de oo op. Verder heeft iemand van de ok een heleboel fotos gemaakt met onze camera.
2 jaar geleden
Ik heb bij onze zoon in mei 2022 een geplande keizersnede gehad ivm stuitli ...
Ohja dit was ook een 'gentle sectio' dat was standaard in ons ziekenhuis bij een geplande keizersnede
2 jaar geleden
Ik heb bij onze zoon in mei 2022 een geplande keizersnede gehad ivm stuitli ...
Wat fijn om te lezen dat je een positieve ervaring hebt gehad! Hoe ging je herstel? Kon je al snel wat meer of viel dat tegen? Ik denk dat ze je er ook wel doorheen loodsen inderdaad, ben niet bang voor naalden of een OK, dat scheelt denk ik heel veel. Ben meer bang voor het herstel erna.. maargoed, met mijn vaginale bevalling heb ik ook een heel lang traject gehad van herstel..
2 jaar geleden
Hoi! Hier 4 jaar geleden een keizersnede gehad. Ik ben super tevreden over mijn eigen herstel. Natuurlijk was het pittig in het begin, dus geef jezelf vooral tijd en bouw heel rustig op.
In mijn kraamweek mocht ik van de kraamverzorgster alleen uit bed om zelf te douchen en naar de wc te gaan. Niet naar beneden. Niet mijn baby’tje zelf uit bed halen en aan het eind van de kraamweek pas voor het eerst helpen met in bad doen. Dat viel me best zwaar, maar ik ben achteraf zo blij dat ze zo “streng” is geweest. In de tweede week kwam ik weer beneden en in de derde week voor het eerst naar buiten. Nu had ik nog geen ouder kindje rondlopen, dus dan is zoiets makkelijker te organiseren .. ik denk vooral veel hulp inschakelen van anderen die eerste weken en echt goed aanvoelen wat je lijf je vertelt.
2 jaar geleden
Ik heb in juni 2022 een gentle sectio gehad. Ik ben er echt heel tevreden over! Kleine mocht meteen bij mij op de borst liggen en is daar niet vanaf gekomen tot we na ruim 1,5 uur hem gingen aankleden op de kamer. Herstel ging ook heel voorspoedig. De volgende dag stond ik naast mijn bed de zorg voor mijn zoontje te doen. Na 4 dagen van alle pijnstillers af en na 2 weken ging alles pijnvrij en kon ik ook weer goed rondjes lopen met de hond.
Deze bevalling gaat weer een grntle sectio worden
2 jaar geleden
Reactie op Liesboek15
Wat fijn om te lezen dat je een positieve ervaring hebt gehad! Hoe ging je ...
Ik vond het herstel de eerste week a anderhalve week best pittig, vooral het moeten bukken en dan de baby tillen, bijvoorbeeld om hem uit de box te halen. Ook uit bed komen vond ik geen pretje, gelukkig kreeg ik hem voor de nachtvoedingen aangereikt door mijn man, zodat ik zelf zo min mogelijk uit bed moest klimmen. Maar na die week ging het eigenlijk elke dag wat beter en na anderhalve week ging het herstel heel vlot, maargoed dat is bij iedereen anders denk ik.
2 jaar geleden
Ik volg zelf rianne.meijer op Instagram: zij heeft een highlight ‘Newborn’ waarin ze ook vragen beantwoord heeft over haar geplande keizersnede. Misschien heb je er wat aan 🥰