19 Reacties

één dag geleden

Bij mij houden ze erg goed mijn kleine in de gaten wanneer hij moe word! Mijne is 5,5 maand maar is ook echt wel vaker 3 tot 4 uur wakker hoor! Maar dan slaapt hij wel 2 uur op het kdv

één dag geleden

Mijn kdv houdt wel alles bij in een app zodat ik overdag tussendoor alles kan zien! Mijne slaapt meestal na 2 tot 2,5 uur wel eventjes dan wat korter en als die iets langer wakker is geweest slaapt die wel dik 2 uut

één dag geleden

Bij ons op het kdv houden ze mijn zoontje in de gaten en brengen hem naar bed als hij moe wordt. Daar letten ze volgens mij niet op de tijd dat hij daartussen wakker is. Daar zit de ene keer langer tussen dan anders. Mijn zoontje slaapt daar ook anders dan dat hij thuis doet. Het is natuurlijk ook een andere omgeving en veel meer prikkels wat kan zorgen dat de slaapjes heel anders gaan. Maar ik zou het daar gewoon eerlijk aangeven dat je daar moeite mee hebt en vraag ook zeker na waardoor er 3 uur tussen de slaapjes zit. Wie weet het wel een hele logische reden.

één dag geleden

Begrijp me niet verkeerd, ik werk op een kdv en sommige dingen zijn niet haalbaar als ze nog 11 andere kinderen zijn. Soms liggen er andere kindjes op bed en dan kan je er geen ander kindje bijleggen omdag de anderen dan wakker worden en zo kan ik echt nog meer dingen opnoemen..Daritme einde van de dag opsturen is gewoon omdat er heel de dag door de focus op de kinderen liggen, stelnje voor dat je 12 dagboekjes over de hele dag moet invoeren dat is gewoon lastig. Vandaar dat deze einde van de dag word gedaan. Is misschien een gastouder een betere optie? Daar zijn de groepen wat beperkter..

één dag geleden

Ik werk zelf op een kdv (babygroep) en mijn dochter gaat naar een ander kdv, maar wel de zelfde organisatie. Bij ons word slapen nu ook een dingetje, ze krijgen haar moeilijk in slaap en is soms helemaal overstuur. Terwijl wij dit thuis niet ervaren. Maar dat komt omdat je thuis je aandacht op 1 baby hebt en weet wanneer ze moe is en inderdaad wat haar wakkertijd is. Ik heb op mijn groep soms 8 kindjes op een dag. We weten ongeveer wel van alle kindjes hoe lang hun wakkertijd is en we vullen alles in wat ouders meteen op hun telefoon kunnen zien. Zo zien wij ook terug hoe laat een kindje precies wakker was zodat het, bijvoorbeeld, 2 uur later weer naar bed kan. Je mag dit best weer aangeven bij het kdv. Ze zorgen voor jouw kindje. Ik heb altijd 100 x liever dat ouders het nogmaals aangeven dat ze iets niet fijn vinden dan dat ze het niet zeggen maar wel hun kind met een kut gevoel achter laten

één dag geleden

Bij ons hebben ze een app waar ze alles in bijhouden met tijdlijn (dus flesjes met tijd en MLl, slaapjes etc). Ik stuur elke ochtend een bericht met instructies. Eerst had ik erin staan: wakketijd max 2 uur. En nu zet ik erin: graag om 09.00u en 12.00 op bed leggen bijvoorbeeld.

één dag geleden

Maar volg je gevoel. Als je echt ontevreden bent dan verder kijken naar een andere opvang Soms ligt het toch wel aan de opvang.

één dag geleden

Ik denk dat je onrealistische verwachtingen hebt. Probeer ook een beetje te vertrouwen op de leidsters, een baby in een groep is totaal anders dan een baby die 1 op 1 thuis is. Het is normaal dat kindjes op het kdv veel minder of juist veel meer slapen dan thuis. Ze is er ook pas 2 keer geweest dus ze moeten haar ook nog leren kennen. Ga vooral met ze in gesprek! Maar dat je alleen een tijdlijn krijgt met eten/slapen is wel echt totaal normaal. Soms een foto, soms niet. Misschien past een gastouder beter bij je? Iets kleinschaliger en persoonlijker.

één dag geleden

Ik heb niets over wakkertijden aangegeven, ik vertrouw erop dat ze zelf wel zien wanneer ze moe is. Ik zie dat ze daar een heel ander slaappatroon heeft dan thuis, prima. En ik ben ook heel moe na een dag werken, dus mijn baby ook na een dag kdv (is ook een hele dag buiten de deur). Voeden probeerde ik ze eerst ook op verzoek te laten doen, maar merkte dat ik dat niet prettig vond gaan. Nu geef ik een schema als richtlijn en dat gaat ook heel fijn. Ik zou je wensen nog duidelijker en eenvoudiger aangeven. Wakkertijd is best lastig te onthouden van zoveel kindjes, zou dan eerder een schema meegeven van bedtijden.

één dag geleden

Hier is ze op het KDV ook langer wakker dan thuis. Ik Weet dat ze bij ons een kindje pas op slapen zetten in de app als het kind ook daadwerkelijk slaapt, niet wanneer ze hem op heden hebben gelegd. Kan het zijn dat ze nog aan het wennen is en het daardoor wat langer duurt voor ze daar in slaap valt? Mijn dochter gaat sinds eind augustus en ze deed daar vrijwel alleen maar hazenslaapjes. Sinds vorige week slaapt ze er eindelijk "normale" dutjes. Duurde dus even voor ze gewend was

één dag geleden

Als het goed is, heeft je meisje een vaste mentor. Ik zou het even met haar of hem bespreken. Dat ze er even op haar slaaptijden willen letten.

21 uur geleden

Ons zoontje gaat al sinds hij 11 weken oud is naar het kdv. Wij hebben destijds aangegeven; voeden op verzoek, we houden de wakkertijden globaal aan maar we vertrouwen erop dat jullie weten wat jullie doen. Dus doe gewoon wat goed voelt voor jullie. En dat gaat sinds dag 1 echt super. En ja, de ene dag slaapt hij meer dan de ander. En soms is hij mega overprikkeld. Maar baby’s zijn nou eenmaal geen robots; wij slapen ook niet elke dag even goed/veel. Ik zou het absoluut bespreekbaar maken! Maar probeer ook in te zien dat jullie kleine niet de enige is en ze met meer baby’s rekening moeten houden😄

21 uur geleden

Wat geven ze als rede? Echt door tijdgebrek of omdat je kindje dat ritme aan lijkt te geven? Hier een KVD met kleinere groepen. We krijgen ook alleen bij het ophalen te horen hoe het was gegaan. Ik vraag niet hoe laat ze precies sliep eigenlijk en dat houden ze ook niet exact bij. We hebben afgesproken dat ze zelf kijken of ze moe is. Omdat ze professionals zijn heb ik hier ook gewoon vertrouwen in. Meestal slaapt ze daar zelfs beter dan thuis! Ik zou even het gesprek met ze aangaan en vooral kijken wat de rede precies is dat ze zo laat naar bedje wordt gebracht! Want als het er steeds bij in schiet vind ik dat wel heel sneu voor de kindjes :( Dat kan ik mijn ogen niet de rede zijn! (Los van wiens schuld dit is)

20 uur geleden

Reactie op Saar1705

Bij ons hebben ze een app waar ze alles in bijhouden met tijdlijn (dus fles ...
Hier precies hetzelfde en ik doe ook precies hetzelfde. Gaat top gelukkig en de meiden zijn super lief en houden zich hier zoveel mogelijk aan. Soms slaapt ze zo lang dat het “schema” in de war gaat maar ze doen alles in overleg. Heel fijn…

20 uur geleden

Reactie op Tsu

Begrijp me niet verkeerd, ik werk op een kdv en sommige dingen zijn niet ha ...
Wow, hier zou ik mijn kindje nooit heen brengen vanwege onderstaande opmerking! Wat is dat voor onzin?

20 uur geleden

BIj mijn eerste was ik ook steeds erg gefrustreerd over deze zaken, maar ik had geen keuze dat ze naar de KDV moest en deze vond ik verder wel heel erg fijn met lieve leidsters. Alle begin is moeilijk voor die baby's, maar ze heeft er niets aan overgehouden. Nu bij de tweede heb ik het volledig losgelaten. Ze zoeken het maar uit daar en dat geeft me zoveel rust. Ja, ik krijg soms een chageriijnig kind mee naar huis, nou ja, dan gaat hij maar wat eerder naar bed. Can't be bothered.

19 uur geleden

Klinkt misschien hard, maar jouw kindje is niet de enige op het KDV. Daarbij moet ze met slapen misschien ook nog wennen aan de nieuwe omgeving, prikkels etc en misschien slaapt ze daarom wel korter daar. Geef het even de tijd allemaal en probeer het los te laten. Ja mijn zoontje komt soms ook chagrijnig en moe thuis van het KDV, maar ook wij hebben soms betere dagen en soms mindere dagen toch

19 uur geleden

Weet je zeker dat ze pas na 3 uur in bed word gelegd of na 3 uur pas echt slaapt? Hier word ze na 2 uur in bed gelegd maar slaapt ze pas na 2,5 uur ( andere omgeving, prikkels etc ). In haar schema staat dan de tijd dat ze echt in slaap is gevallen.

10 uur geleden

Reactie op Keeley

Wow, hier zou ik mijn kindje nooit heen brengen vanwege onderstaande opmerk ...
Ik weet niet wat jij hier uithaald maar ik bedoel ermee dat de groepen daar kleiner zijn en er meer 1 op 1 aandacht gegeven kan worden? Dus helemaal niks mee, ligt aan hoe jij het interpreteert..