Hi!
Mijn dochter gaat sinds deze maand een dagje per week naar de opvang en een aantal zaken vallen me nogal tegen. Het belangrijkste wat ik echt niet okay vind is dat ze haar gisteren weer pas na 3 uur(!) naar bed hadden gebracht na het ochtenddutje. Ze is volgende week 6 maanden en is dus veel te lang voor haar. De dutjes die dan volgen zijn dan ook niet lang omdat ze waarschijnlijk oververmoeid is. Verbaast me überhaupt dat ze na zo’n lange wakkertijd niet helemaal overstuur was en wel nog heeft geslapen (30 minuten). Nu hebben we aangegeven dat 2 uur echt haar maximale wakkertijd is en bleek gisteren dat er weer 3 uur tussen zat. Met als gevolg dat ze weer doodmoe was toen we haar ophaalde en hoorde een heel zielig huiltje toen we binnenkwamen🥺
Er zijn meer dingen die ik niet heel goed vind gaan, updates krijgen we pas als we haar hebben opgehaald en vaak alleen hoe haar schema was qua eten en slapen. Ze vergeten dingen die we aangeven, zoals dat we waren gestopt met de speen maar gelukkig geen speen gegeven. Ik ga het volgende week nog eens benoemen maar laat mijn dochter niet meer met een fijn gevoel achter.
Ben ik nu te onrealistisch in mijn verwachtingen? Ik snap dat het anders loopt dan thuis en het wel kan voorkomen dat ze wat langer wakker is, maar hoelang duurt het nou om haar in bed te leggen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen omdat we nul vergelijkingsmateriaal hebben met hoe het op andere opvangen gaat.