8 Reacties

3 maanden geleden

Wij zijn recent naar de osteopaat gegaan, maar dan vanwege voorkeurshouding en darmkrampjes. Darmkrampjes waren vooral de reden dat onze zoon veel en hard huilde/schreeuwde. Ik heb er enigszins spijt van dat we niet eerder zijn gegaan. We zijn nu 2x geweest en heb een super super tevreden baby. Zelfs na de 1e keer was het al een keer zoveel beter en zijn we gestopt met de sabsimplex druppels voor z'n darmen zonder problemen. Ik ben helemaal voor, en het consultatiebureau zei ook baat het niet, dan schaadt het niet. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat, mocht je beslissen om wel te gaan :)

3 maanden geleden

Ja hier! Met drie weken oud gestart wegens precies dezelfde klachten als jij omschrijft. Bleek het een en ander in haar nek/ruggengraat niet goed te zitten, mogelijk door de snelle bevalling of al tijdens de laatste fase zwangerschap. Door de ongemak in haar nek was plat liggen waarschijnlijk dusdanig onprettig dat ze niet in slaap kon vallen. Ze sliep alleen in de draagzak en was soms uren achter elkaar wakker. Inmiddels hebben we een meisje die dutjes in bed doet (weliswaar kort, maar prima) en over het algemeen beter in haar vel zit. Ik zie ook een groot verschil in de beweeglijkheid van haar nekje en de rest van haar lijf.

3 maanden geleden

Hier ook vanwege voorkeurshouding en verder veel huilen overdag en ook hetzelfde als wat jij omschrijft naar de osteopaat geweest, nu 2 behandelingen gehad en nog niet alles is verholpen maar er kwam wel uit dat er het een en ander vast zit in nek en rug vanwege moeizame bevalling. We merken echt degelijk verschil in de bewegelijkheid van ons meisje en ze is een stuk relaxter. De slaapjes overdag zijn helaas nog wel vooral in de draagzak (soms 1-2 in haar eigen bedje maar dan wel kort) ze kan zich nu wel als ze wakker is beter zelf vermaken in de box en is vrolijk 😊

3 maanden geleden

Wij hebben ook een positieve ervaring, spijt dat ik niet een paar weken eerder ben gegaan.

3 maanden geleden

Zowel bij mijn oudste als nu naar de osteopaat gegaan met resp 6 en 4 weken oud. Deze keer zelfs preventief geboekt voor gewoon een check. Hij spuugde ontzetten veel de laatste weken en nu bleek er ook een mega blokkade op zijn slokdarm te zitten. Na de 1e behandeling amper meer gespuugd en anders zeker niet in de hoeveelheden zoals ervoor. Ik raas iedereen de osteopaat aan als je het even niet meer weet. Niet alleen bij de baby's 😉. Ik had na de 1e KS enorm veel last van pijnlijk voeten. Bleek ook afkomstig van de KS en de plek waar ze snijden. Na 2 behandelingen was ik er zelf al van af

3 maanden geleden

Misschien handig om te vermelden welke osteopaat jullie zijn geweest. I.v.m. positieve ervaringen

3 maanden geleden

Reactie op Door082020

Misschien handig om te vermelden welke osteopaat jullie zijn geweest. I.v.m ...
Ligt denk ik een beetje aan waar je woont. Hier in Utrecht bij Osteo XX geweest, zij focust zich op baby’s en vrouwen.

3 maanden geleden

Iemand een aanrader in regio Nijmegen?