47 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Onderdekoffer

Gedaan.. en nooit meer. Ontroostbaar en ontzettend veel krampen, zo heftig ...
Jeetje joh. Dat is wel heftig..

4 maanden geleden

Reactie op Ellisdepellis

We hadden geen twijfel over het geven, zoontje krijgt alle vaccinaties. Maa ...
Hier precies het zelfde, wij gaan de 2e ook niet geven. Verder wel gewoon alle vaccinaties

4 maanden geleden

Nee, waarom twijfelen? Ik ga geen risico lopen op mogelijk ernstige ziektebeelden door mijn kind niet te willen vaccineren. Drankje vond ze lekker en nu alleen ietsjes diarree. Verder geen klachten

4 maanden geleden

Reactie op Ellisdepellis

We hadden geen twijfel over het geven, zoontje krijgt alle vaccinaties. Maa ...
Maar hoezo weet je zeker dat her daar van komt? Rond de leeftijd van t rotavaccin is namelijk ook de krampen piem

4 maanden geleden

Niet getwijfeld om te geven. Op 3 juli de eerste gehad en na vijf dagen 's avonds even heel onrustig geweest van de krampen en de andere dag een paar flinke spuitluiers en dat was het. De tweede krijgt ze dus ook gewoon.

4 maanden geleden

Wij gaan het niet doen, nu al een onrustig mannetje met refluxziekte en koemelkallergie. Hij heeft nu al zoveel last van zn spijsvertering ik ga hem dan niet nog meer belasten

4 maanden geleden

De middag na de vaccinatie heeft ze alleen maar geslapen, volgende ochtend een spuitluier en verder niks. Vorige week donderdag, toen dagen geleden dus, gekregen.

4 maanden geleden

Reactie op VdB21

Maar hoezo weet je zeker dat her daar van komt? Rond de leeftijd van t rota ...
Ik kan inderdaad niet 100% zeker weten dat het van het vaccin komt. De krampenpiek hadden we wel al ruim een week achter ons. Vandaar het sterke vermoeden dat het vaccin de oorzaak was, ook omdat het na 24 uur weer voorbij was.

4 maanden geleden

Wel gedaan, ze wilde het alleen niet doorslikken, dus ik denk dat er meer naast haar mond zat, dan in haar mond 😂 Geen bijwerkingen gehad. Ze kon er wat diarree van krijgen, maar gezien ze ook al dealt met obstipatie was dat ‘mooi’ meegenomen. Maar die diarree bleef uit en ze was niet anders dan anders. 22 juli moet ze deel 2 en de andere vaccinaties. (rota is overigens geen nieuwe vaccinatie, het bestaat het al veel langer en was het al onderdeel in 100 andere landen van het vaccinatieprogramma. Amerika startte al in 2006. Het is dus geen ‘nieuw’ middel op de markt. Daarom heb ik ook niet getwijfeld)

4 maanden geleden

De oudste was een avondje verhoging/hangerig. En jongste 0 klachten gehad

4 maanden geleden

Ik geef hem niet, zelfs de kinderarts spreekt zijn twijfels uit over deze vaccinatie.

4 maanden geleden

Gehad :) ze had 5 dagen erna 2 dagen flink wat meer poepluiers. Verder oké!

4 maanden geleden

Reactie op Jeanne64

Mag ik vragen waarom niet? Wij twijfelen
Darmen zijn nog vol in ontwikkeling en bijwerkingen vind ik best groot. Tegenwoordig verzinnen ze steeds meer dingen op iets en we moeten meer vertrouwen op ons immuun zonder de 'rommel' en met je newborn ben je sowieso voorzichtig de eerste maanden. Stel je afspraak uit als je twijfelt en lees je goed in voordat je een beslissing neemt. Het kan altijd nog maar terug kan je niet..

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem19900991

Darmen zijn nog vol in ontwikkeling en bijwerkingen vind ik best groot. Teg ...
Iedereen moet het zelf weten, dus dat wil ik absoluut niet bekritiseren. Maar in hoeverre bedoel je tegenwoordig? Want in Amerika is dit vaccin al sinds 2006 actief. Ik vind bijna 20 jaar aan ‘ervaring’ wel anders dan een vaccin zoals tijdens C, wat binnen no time op de markt gebracht werd, waar de gevolgen vrij onbekend waren/zijn. De ontwikkelingen van de Pneu-prik zijn recenter dan deze en de huidige DKTP. -Hib-HepB vaccin zit ook ‘pas’ sinds 2011 in het programma. Twijfel je dan überhaupt aan vaccinatie?

4 maanden geleden

Hier de keuze gemaakt deze vaccinatie niet te geven. Dus hoe ze kleine zal reageren geen idee..lees wel veel verhalen wat ook per baby verschilt, maar dat ze veel last kunnen krijgen van buikkrampen (erger dan normaal) slechter drinken, veel 'buikpijn' en voeding terug geven.

4 maanden geleden

Wij hebben getwijfeld, omdat onze dochter veel last heeft gehad van krampjes etc. Ze heeft een aantal weken alleen maar gehuild. We wilden niet dat ze door de vaccinatie opnieuw veel last zou krijgen. Uiteindelijk hebben we hem toch gegeven, omdat we alle vaccinaties geven en in onze omgeving hadden de baby's vrijwel geen last. Onze dochter heeft alleen de dag erna 1 moment gehad dat ze echt flink kramp had en een flinke poepluier. Verder was er niks aan de hand, gelukkig.

4 maanden geleden

24uur na de vaccinatie 3 dagen lang flinke diaree maar geen last van

4 maanden geleden

Ons zoontje heeft veel last van krampen Van de rota is hij 1 dag wat onrustig geweest, meer reactie was er niet gelukkig

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem19900991

Darmen zijn nog vol in ontwikkeling en bijwerkingen vind ik best groot. Teg ...
Ik denk niet dat je hetzelfde bericht zou schrijven als je een naaste had waarvan het kindje een week lang op de IC heeft gelegen door rota 🙈 Dat was namelijk het geval bij het zoontje van een vriendin van ons. Was echt zó eng en kantjeboord. Kindje was al ruim 1.5 jaar overigens. Ik denk dat het echt was meegevallen als hij gevaccineerd was (maar ze bieden het pas aan sinds dit jaar). Een zkh opname met ‘geforceerd’ infuus is denk ik een groter trauma dan een vaccinatiedrankje en tijdelijk buikkramp erna.

4 maanden geleden

Mijn dochter is 3/4 dagen lang na de vaccinatie erg moe geweest. Een beetje suf en wat meer last van poepluiers.