72 Reacties

één maand geleden

Hier precies hetzelfde ritme. Dochter is geen "grote eter" en heeft de nachtelijke porties helaas dus nog nodig. En helaas ben ik ook vaak wakker tussen de twee nachtvoedingen. Echt vermoeiend!

één maand geleden

Hier ook nog. Hij heeft 4 weken terug tijdens een vakantie ineens doorgeslapen, en vorig weekend bij een weekendje weg ook. Dus ik zei al tegen mijn man;) we moeten de volgende vakantie maar weer gaan boeken :P. Voor afgelopen nacht was het ritme 01.45, 04.15, 06.45. Maar eerlijk gezegd wisselt dit ook erg per nacht. Vaak wel 2 keer.

één maand geleden

Ik heb 3 kinderen, 3 keer dezelfde opvoeding en 2 slechte slapers en 1 goede. Ik ben inmiddels van mening dat het echt van het kind afhangt. Soms heb je geluk en soms niet. Mijn 2 oudste zijn nu 3 en 4 en worden nog steeds met regelmaat snachts wakker. Het is denk ik nu fifty-fifty qua doorslapen/wakker worden. Zij gingen pas vanaf 2-2,5 af en toe een keer doorslapen . Ik heb absoluut alles geprobeerd. Mijn oudste is een kind wat snachts alles verwerkt en slaapt onrustig qua beweging. Drukke dag is dus vaak een slechte nacht. Als baby heel druk snachts en als kleuter valt hij nu ook met enige regelmaat nog uit bed😅 Van mijn twee slechte slapers heeft er 1 kunstvoeding gehad en 1 borstvoeding > ook daar merkte ik geen verschil. Mijn jongste nu is echter een goede slaper. Hij krijgt ook weer borstvoeding en dat weerhoudt hem er niet van om gewoon 8-9 uur te slapen. For the record: ik ben zelf een enorm slechte slaper (heb ook aan 6 uur genoeg) en mijn man een heel goede. Misschien dat het daar aan ligt😉. Mijn nichtje werd tot 6 jaar iedere nacht wakker. Het is dus echt echt niet zo dat alle kinderen doorslapen net als volwassenen dat niet doen. Probeer je niet blind te staren op het 'doorslapen ' en probeer de situatie te accepteren en het zo comfortabel voor jezelf mogelijk te maken. Qua voedingen ben ik er wel achtergekomen bij de tweede dat ik te snel ingreep. Dan hoorde ik mijn kindje en dacht direct oh honger. Nu bij mij derde probeer ik bij onrustig gedrag eerst een speentje of knuffeldoekje bijvoorbeeld. Als dat niet werkt dan pas de voeding. Soms is dat al genoeg🙂

één maand geleden

Hier precies hetzelfde, maar ik heb vannacht heerlijk geslapen (9 uur). Mijn vriend gaat er met haar uit om 6 zodat ik kan blijven liggen. En ik voed haar liggend in bed (bv) dus val of met haar samen in slaap of leg haar in de cosleeper. Ik vind het zo prima te doen, slaap ook vaak zo weer in

één maand geleden

Het hangt echt van het kind af. En met bv heb je vaak meer voedingen omdat het veel lichter verteerbaar is. Het komt vanzelf, hopelijk voor jullie snel 😄

één maand geleden

Ja zwaar he die nachten. Het is heel vermoeiend wanneer je weken/maanden niet aan je slaap komt. Bij mij heeft het inzetten van KV (de laatste 2 flessen voor bedtijd) wel verschil gemaakt. En snachts een fles (gekolfde bv) lijkt ervoor te zorgen dat ze er langer tussenlaat. Ik weet dat dit niet bij ieder kind geldt. Daarnaast kan je proberen om er achter te komen of het ECHT honger is of niet. Iemand heeft in topic sprong 4 een link geplaatst naar een video. Als het echt honger is dan zou je een keer kunnen proberen om een fles (kv of gekolfde BV) te geven en kijken hoe ze daarop reageert. Mijn kindje valt snachts aan de borst in slaap en drinkt daardoor snachts niet genoeg en meldt zich daarna heel snel weer. Dus een flesje lijkt te werken. Dan is het nog wel even goed om de hoeveelheid en de tijd waarop je t flesje geeft te bepalen. Bij een te volle fles kan je afhankelijkheid/gewenning creeeren. Als laatste: laat je niet afleiden door mensen die zeggen dat je het maar moet accepteren omdat hun kinderen tot 2 of 3 jaar slecht hebben geslapen. Klopt echt niet!! Iedere situatie is anders en vanaf een bepaalde leeftijd kan je slaaptrainen.

één maand geleden

Hier het zelfde hoor heel soms laat ze er 3.5,a 4 uur tussen maar dat is soms. Nu met slaap regressie is ze nog vaker en sneller wakker. Maar het komt vanzelf goed !

één maand geleden

Hier ook een drama hoor, vannacht vier keer eruit gemoeten. Twee keer om de speen terug te doen en twee keer om te voeden. En zo gaat het al sinds dag 1 dus er zit nog nul voortgang in. Bij onze eerste hetzelfde verhaal, dus het zal wel in onze manier van doen zitten, maar volgens mij doen we alles volgens het boekje qua slaapritueel en weet ik veel wat ... Het enige is dat we nog van die speen af moeten, maar nu we in de vier maanden slaapregressie zitten weet ik niet of dat juist het ideale moment of het slechtste moment is om daarmee te stoppen.

één maand geleden

Reactie op Suzy22444

Hier ook nog. Hij heeft 4 weken terug tijdens een vakantie ineens doorgesla ...
Pfoeeh ergens fijn om te horen dat ik niet de enige ben.. geven jullie om 23.00u ook nog een fles of kijken jullie gewoon hoe laat hij wakker wordt?

één maand geleden

Je doet niks verkeerd mama! Je hebt nou eenmaal baby's die snel doorslapen en baby's die er langer over doen. Onze oudste sliep pas van 19 tot 6 door toen hij 1,5 jaar oud was. Het werd geleidelijk wel minder van 3 a 4 keer per nacht naar 1 a 2 keer per nacht naar doorslapen. Onze jongste komt 1 a 2 keer per nacht en dat vinden wij nu al een zegen. Het komt vanzelf wanneer je baby er aan toe is. Probeer je er niet onzeker of gefrustreerd over te voelen, het zit in het temperament van de baby. Heb zelfs vrienden met kinderen die met 7 jaar nog wakker werden en in bed bij papa en mama kropen.

één maand geleden

Reactie op Vls

Ik heb 3 kinderen, 3 keer dezelfde opvoeding en 2 slechte slapers en 1 goed ...
Oh interessant! Kv of bv maakte dus niet uit, maar per kind verschillend? Ik ben juist een goede slaper dus jammer dat ze dit niet heeft overgenomen haha! En dat laatste wat je zei vind ik soms wel wat ingewikkeld. Vannacht werd ze wakker en het leek dat ze niet aan het huilen was omdat ze honger had, maar meer ter mopperen en zachtjes huilen. Speentje hielp niet. Maar ik weet dat als ik voed ze wel weer snel in slaap valt.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ja zwaar he die nachten. Het is heel vermoeiend wanneer je weken/maanden ni ...
Goeie tip van extra kv. Had ze er niet veel last van? Ik heb dit 1x gedaan en toen kreeg ze een uur later heel veel krampen en was ze ontroostbaar.. maar misschien moet dit langzaam wennen. Hoe groot zijn jouw flessen, hoeveel cc zegmaar? Dankje! Ik ga dat filmpje eens bekijken.

één maand geleden

Reactie op Chanty1986

Je doet niks verkeerd mama! Je hebt nou eenmaal baby's die snel doorslapen ...
Lief dat je dit zegt! Dankjewel!

één maand geleden

Herkenbaar. De kleine is bijna 4 maanden, dus misschien is het de slaapregressie van 4 maanden? Ons kleintje heeft hetzelfde. Ik ga gewoon mee in zijn ritme en probeer overdag wat rust te pakken indien nodig. Ik begrijp dat het zwaar is, maar ik zie het als een fase ❤️

één maand geleden

Ja, onze zoon van 14 weken ook! Hij heeft er een of twee keer meer dan 7 uur tussen gelaten en dan zit ik te 'wachten' wanneer hij komt 🤣 maar verder altijd tussen de 3 en 4 uur.. gelukkig na het voeden en eventueel schone luier valt ie meteen weer in slaap. Hij slaapt wel al sinds 7 weken op zijn eigen kamer zodat we niet alles meer horen en hij dus niet meer elke 1.5 tot 2 uur aan de borst hangt!

één maand geleden

Hier een kindje dat nog maar een keer per nacht kwam of soms helemaal niet. En nu met deze geweldige slaapregressie weer drie keer per nacht komt. Slaap is niet lineair bij de kleintjes. Denk dat er helaas altijd periodes van betere slaap en slechtere slaap gaat zijn tot ze wat groter zijn. Hopelijk overleven we het tot dan 😭🙏🏻🤣

één maand geleden

Reactie op Amber xo

Goeie tip van extra kv. Had ze er niet veel last van? Ik heb dit 1x gedaan ...
Ik ben per vandaag overgestapt naar geitenmelk want daar zouden sommige babies minder last van hebben. Je kan ook kijken naar het merk HiPP (zie topic kv hipp) of pure goat als je geitenmelk wil geven. Beide merken zijn bio en er zitten minder toevoegingen in dan nutrilon. Iemand heeft hier een topic over geopend in geboorteclub mei en ik heb een topic geopend (mbt hipp) in geboorteclub juni.

één maand geleden

Onze oudste sliep pas vanaf 2 jaar door, vanaf het moment dat hij een dekbed kreeg ipv slaapzak. Baby sliep aanvankelijk redelijk goed, kwam 1x per nacht. Maar momenteel ook weer 2 of 3 keer. Zijn allemaal fases waar ze doorheen moeten. Als je vriend haar wakker moet maken voor de fles, waarom laat je haar dan niet doorslapen tot ze zelf komt? Wie weet rek je het op die manier vanzelf een beetje op

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ik ben per vandaag overgestapt naar geitenmelk want daar zouden sommige bab ...
Nog een toevoeging: mn dochter ging dus goed op het aanbieden van flessen maar elke baby is natuurlijk anders. Ik vond het wel het proberen waard. Als je met flessen gaat beginnen tijdens een slaapregressie kan het zijn dat je niet het volledige effect gaat merken en later misschien wel. Ben benieuwd wat bij jou het effect zal zijn :)

één maand geleden

Nachtvoedingen zijn echt nog heel normaal! Hier ook 2230, 0230, 0530 en 0900