72 Reacties

één maand geleden

Je doet niks verkeer hoor! ❤️Onze eerste dochter kreeg tot 6 maanden nachtvoeding. Maar heeft tot 20 maanden echt lopen spoken s’nachts. Nu 3 jaar en komt ze ook nog wel eens. Waarbij onze dochter van mei nu wel doorslaapt( hopelijk blijft het zo) het enige wat hier in begin wel beter ging toen ze nog voeding kreeg. Om haar niet wakker te maken voor een droomvoeding. Ze sliep dan langer achter elkaar. Maakte ik haar wakker kwam ze gelijk weer in haar ‘ normale ‘ ritme om de 3 uur toen die tijd. Leek haar echt uit die diepe slaap te halen en dat werkte echt niet voor haar

één maand geleden

Ik heb 3 kinderen en nog nooit een baby gehad die door sliep, allemaal eerste jaar om de 3 uur. Deze baby ook weer. Voor je geruststelling eerste 2 kregen kunstvoeding en deze volledig borstvoeding. Het maakt echt geen reet uit sommige baby’s hebben nog lang nacht voeding nodig. Na 1 jaar kregen ze ook nog nacht voeding. Mijn neefje van 1,5 ook. Weet je, als baby’s door slapen schreeuwen mensen het begrijpelijk van de daken. Dat wekt de illusie dat baby’s nu al door slapen. Maar juist veel baby’s krijgen gewoon nog nacht voeding. Daarom ben je natuurlijk extra opgetogen als je het geluk hebt wanneer je baby wel doorslaapt en dat geluk wordt gedeeld. Maak jezelf niet gek.

één maand geleden

Reactie op girift1379

Mijn baby is 17 weken en is vannacht 6/7 x wakker geworden en heb m 3 x daa ...
Precies dit had ik vannacht ook. Ze kwam letterlijk ieder uur, super vermoeiend! Heb je dit vaak?

één maand geleden

Reactie op Amber xo

Precies dit had ik vannacht ook. Ze kwam letterlijk ieder uur, super vermoe ...
Sprong 4/slaapregressie. Hier ook hoor :)

één maand geleden

Reactie op Hebe23

Dit is bij ons ook ongeveer het ritme van onze kleine van 15 weken!
Bij mij ook dit ongeveer met m’n zoontje van morgen 16 weken

één maand geleden

Reactie op Amber xo

Precies dit had ik vannacht ook. Ze kwam letterlijk ieder uur, super vermoe ...
Ja opeens wel. Had paar dagen geleden opeens 2 goede nachten maar nu weer continu hetzelfde pff

één maand geleden

19.00 fles kvb 22.00 bv 01.30 bv 05.00 bv 07.00 bv. Dit is een goede nacht bij ons! tussen de voedingen slaapt ze. Maar nu met slaap regressie niet altijd

één maand geleden

Hier ook hoor dochter drinkt maar flesjes van 120 a 130ml en zelfs nog niet altijd leeg.. dus hier ook geen doorslaper. Is op die leeftijd helemaal normaal dus je doet niets verkeerd 😊.

één maand geleden

Reactie op MijnDraakjes

19.00 fles kvb 22.00 bv 01.30 bv 05.00 bv 07.00 bv. Dit is een goede nach ...
Dankje!!

één maand geleden

Ik geef kv en heb dit forum een tijdje niet open gehad, en was oprecht verbaasd toen ik de titel zag… Ik denk dat we elkaar onbedoeld heel onzeker kunnen maken met het ‘doorslapen’. Ik heb dit forum dus een hele tijd niet geopend, maar was oprecht vergeten dat doorslapen een ding is 🙈. Zoontje is 3,5 maand, komt ‘s nachts af en toe wat later maar nog meerdere keren en ik denk er niet eens meer bij na om eerlijk te zijn… hij is een baby en wordt wakker, verder gaan mijn gedachten niet 🙈

één maand geleden

Reactie op titialevi

Ik geef kv en heb dit forum een tijdje niet open gehad, en was oprecht verb ...
Nou denk het ook! Ik voelde me best eenzaam en onzeker hierheen vandaar dat ik dit topic opende. Goed dat je er zo mee omgaat! Denk ik de beste manier 😃

één maand geleden

Hey, Ik kan niet alles teruglezen, maar wil toch even reageren. Hier ook een moeder van een kindje dat niet doorslaapt, net als zijn grote broer en zus. Misschien kun je wel nog wat doen aan dat je zelf wel je rust krijgt. Moet je voor de voeding je bed uit, of heb je een co sleeper waardoor je kunt blijven liggen? Wil je wakker blijven tijdens de voeding, of laat je jezelf weg soezen? Ik merk dat ik door de voeding heel slaperig wordt en daar geef ik gewoon aan toe. Dan ligt mijn zoontje soms wel wat langer bij mij omdat ik niet doorhad dat hij al klaar was met drinken, maar heb ik wel even geslapen er bij, en het zorgt dat ik daarna ook makkelijker weer inslaap. Ik probeer mij zo min mogelijk druk te maken, ik kan het toch niet veranderen en juist door mij druk te maken kan ik slechter inslapen.

één maand geleden

Succes in elk geval. En als het kan, doe een middagdutje. I love middagdutjes!

één maand geleden

Bij onze dochter precies hetzelfde verloop van inmiddels meestal maar 1 voeding per nacht naar weer om de 3 uren. Ik denk dat dit de 4 maanden slaapregressie/progressie is. Bij onze oudste heb ik dat destijds ook duidelijk gemerkt en ging ze vanzelf er weer langer tussen laten. Het heeft toen wel tot zeker 1 jaar geduurd voordat ze met regelmaat ging doorslapen, wat de baby’s in onze omgeving al veel langer deden. Ook mij maakte dat onzeker, maar inmiddels weet ik dat het allemaal heel normaal slaapgedrag was van ons meisje, maar dat anderen gewoon meer geluk hadden gehad. Kort gezegd; je doet het super goed en knap mama! En je kindje ook! Maar het is wel slopend.. Het breekt je op, dus kijk waar je rust kan pakken overdag. Ook qua werk, als je dat hebt. Je hoeft niet alle ballen hoog te houden. Alleen die van jouw gezondheid en de (gedeelde) verzorging van je kindje (samen met je partner). Sterkte! 😘🍀

één maand geleden

Hier ook matige nachten. Vanaf uurtje of 3 onrustig, dan toch maar een flesje en aanmodderen tot 7 uur..

één maand geleden

Dit was afgelopen nacht. Zooooo vaak wakker en dan maar even drinken. Ben kapot. Is al ong een week zo

één maand geleden

Reactie op aj205a

Dit was afgelopen nacht. Zooooo vaak wakker en dan maar even drinken. Ben k ...
Sjees petje af😭

één maand geleden

Reactie op Jessara

Sjees petje af😭
Alles is een faaaase, denk ik dan maar 😂🫶🏼 ook ga ik die nachtelijke momentjes samen missen

één maand geleden

Reactie op aj205a

Alles is een faaaase, denk ik dan maar 😂🫶🏼 ook ga ik die nachtelijke mom ...
*ooit ga

één maand geleden

Reactie op aj205a

Dit was afgelopen nacht. Zooooo vaak wakker en dan maar even drinken. Ben k ...
Pittig zeg! Maar je bent niet de enige