Laat asjeblieft iedereen in zijn waarde, we doen allemaal ons best om de beste mama te zijn 馃グ
Ik heb een vraagje aan de mama鈥檚 die hun kindje via de Ferber Method hebben getraind.
Ik wieg/bounce/squat mijn kleintje van 5 maanden, nu al 3 maanden lang. Het duurde elk slaapje MINSTENS 40 minuten lang. 40 minuten lang squatten zonder te mogen pauzeren of stoppen, elk. Slaapje. Lang.
Nu is mijn lichaam op en is het niet meer gezond, niet gezond voor mij en niet voor de kleine. Hij kan enkel op deze manier in zijn eigen bedje slapen. Buiten de deur slapen lukt niet want het onmogelijk maakt om weg te gaan. Ik snap dat hij dit met slapen associeert waardoor hij het niet ergens anders kan. Nu heb ik mij ingelezen over de Feber Method en heb ik er wat vragen over.
Ik heb gelezen dat je bij de check ins niet langer dan 1/2 minuten mag blijven en niet mag oppakken. Dus door middel van aaien, petten, zingen moet je hem kalmeren en dan weer de kamer uit.
Maar wat doe je als je baby bij 2 minuten nog niet is gekalmeerd en nog aan het schreeuwen is? Ga ik dan alsnog weg en zet ik de timer op nieuw aan? Pak ik hem alsnog op? Blijf ik langer totdat hij wel gekalmeerd is?
Groetjes een wanhopige spierpijn voelende mama